142% wzrost liczby przesyłek w 2016 r.

Grupa InPost zamknęła rok 2016 wzrostem liczby obsługiwanych przesyłek o 142 %. Wzrost zawdzięcza przede wszystkim segmentowi kurierskiemu, który w ubiegłym roku zanotował o 405 % większy wolumen niż w 2015 r.
Thumbnail

Grupa InPost zamknęła rok 2016 wzrostem liczby obsługiwanych przesyłek o 142 %. Wzrost zawdzięcza przede wszystkim segmentowi kurierskiemu, który w ubiegłym roku zanotował o 405 % większy wolumen niż w 2015 r.

Silne wzrosty zanotowały przesyłki polecone e-commerce, które w 2016 roku zyskały 149 %. Nadal stabilnie rośne segment Paczkomatów® InPost, który obsłużył o 79% więcej paczek w porównaniu do 2015 roku. Rekordowym miesiącem był grudzień, w którym InPost dostarczył 15 % rocznego wolumenu.

Z ofertę kurierską wystartowaliśmy bardzo niedawno bo w lipcu 2015 roku. W ciągu zaledwie 18 miesięcy rozbudowaliśmy biznes kurierski do poziomu, do którego nasza konkurencja musiała dochodzić wiele lat. Już teraz jesteśmy znaczącym graczem w sektorze logistycznym, a nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Konsekwentnie będziemy poszerzać obecność na rynku tak aby w ciągu kilku najbliższych lat stać się numerem jeden na polskim rynku nowoczesnej logistyki dla e-commerce. W 2017 roku najważniejsze będzie utrzymanie wysokiego tempa wzrostu, choć nie będzie to łatwe zadanie, po tak rekordowym roku jak ubiegły, a także rozbudowa działów obsługi klienta zarówno online jak i offline – powiedział Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dodał, że jednym ze sposobów utrzymania wysokiego tempa wzrostu obsługiwanych wolumenów będzie zwiększenie o blisko 50% sieci Paczkomatów. Do istniejących na koniec 2016 r. 2200 urządzeń InPost doda w 2017 roku 1000 kolejnych maszyn. „W tym roku mamy dwa priorytety: mniejsze miejscowości w których do teraz nie było jeszcze Paczkomatów oraz największe polskie miasta, gdzie jak pokazał ostatni rok przepustowość istniejących maszyn jest już niewystarczająca. W takich miejscach będziemy rozbudowywać istniejące Paczkomaty oraz dostawiać nowe w pobliżu, tak aby odciążyć najbardziej popularne lokalizacje” – powiedział Brzoska.

Ciekawostką 2016 roku było duże zróżnicowanie miesięczne jeżeli chodzi o wybierane kanały w poszczególnych miesiącach. Tak jak w poprzednich latach rekordowe były listopad i grudzień, podczas których niezmiennie od lat konsumenci najczęściej zamawiają dostawę zakupów we wszystkich kanałach tj. zarówno w kanale paczkomatowym jak i kurierskim. Jednak w pozostałych miesiącach Paczkomaty były częściej wybierane w kwietniu, maju i wrześniu, natomiast na dostawę przez kuriera InPost częściej decydowaliśmy się w czerwcu, lipcu i sierpniu.

„Niezależnie od wybieranego kanału dostawy najważniejsze dla biznesu e-commerce jest, że obie te usługi może zamówić w InPost pod jednym dachem. Jesteśmy jedynym w Polsce operatorem logistycznym, który oferuje najszersze portfolio usług na krajowym rynku, począwszy od listu poleconego e-commerce, poprzez usługi kurierskie w tym kurier ekspres do Paczkomatu” – podkreśla Rafał Brzoska

InPost to nie tylko jeden z najważniejszych operatorów logistycznych dla e-commerce w Polsce, ale także coraz bardziej popularny operator w ruchu międzynarodowym. W grudniu 2016 r. Grupa uruchomiła nową usługę, która pozwala za pośrednictwem polskich Paczkomatów nadanie przesyłki bezpośrednio do Paczkomatów w Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Do większości pozostałych krajów 15 krajów UE można nadać przesyłkę w Paczkomacie lub oddziale własnym InPost, a odbiór następuje za pośrednictwem kuriera lub w stacjonarnej placówce partnerskiej.