Gemius: Najpopularniejsze formy dostaw e-zakupów to kurier i Paczkomat

Według najnowszego raportu Gemius Paczkomat jest drugą najpopularniejszą formą dostaw zakupów w Internecie. InPost Kurier umocnił natomiast trzecią pozycję wśród polskich firm kurierskich.
Thumbnail

Raport Gemiusa E-commerce w Polsce 2018 w oczach internautów pokazuje rosnący udział Paczkomatów® jako drugiej – po usługach kurierskich – najczęściej wybieranej formy dostawy. Paczkomat® InPost są wybierane już przez 48% kupujących w sieci, kuriera wybiera 75%. Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

„Raport Gemius przyniósł kolejną porcję dobrych wieści dla InPostu. Po pierwsze Paczkomat® staje się doskonałą alternatywą dla dostaw kurierem – blisko połowa kupujących w sieci korzysta z naszej szybkiej i wygodnej formy dostaw. Po drugie internauci dali mocny sygnał dla polskiego e-commerce – brak możliwości dostaw przez Paczkomat® w ofercie powoduje, że nawet 55% osób kupujących w Internecie może szukać alternatywnego sklepu oferującego taką możliwość” – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost. – „Ten wynik jest tym lepszy, że liczących się firm kurierskich jest blisko 10, a dostawy przez Paczkomat® oferuje tylko należący do amerykańskiego funduszu Advent International InPost”.

InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Obecny rok jest bardzo dobry dla handlu internetowego. Raport Gemiusa notuje wzrost pozytywnych opinii o robieniu zakupów online – ciekawym zjawiskiem jest też wzrost aktywności grup dotychczas bardziej biernych w tym obszarze, czyli np. osób po 50 roku życia. Poprawa percepcji bezpieczeństwa zakupów online oraz ich wygody wpisuje się w istotę dostaw zakupów internetowych przez Paczkomaty® InPost.

Advent International i InPost poinformowali, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów® w całej Polsce, a o końca roku ma powstać 1000 kolejnych. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%.

Gemius 2018