InPost ma już ponad 3000 Paczkomatów w całej Polsce

W tym roku Paczkomaty trafiają do mniejszych miejscowości.
Thumbnail

„Pod względem udziału Paczkomatów w obsłudze handlu e-commerce Polska jest unikatem na skalę światową, a Paczkomaty cały czas zwiększają swój udział w rynku. W okresach największego zapotrzebowania na usługi wykorzystanie całej sieci sięga 100% stąd decyzja aby przyspieszyć inwestycję w jej rozwój. Konsekwentnie realizujemy tę strategię, skupiając się także na mniejszych miejscowościach, które mają olbrzymi – moim zdaniem niedoceniany - potencjał” – powiedział Rafał Brzoska.

Nie ma tygodnia, żebyśmy nie dostawali próśb z miejscowości w całej Polsce o postawienie nowego lub kolejnego Paczkomatu®. Nasz zakład w Zabierzowie pod Krakowem pracuje non stop, aby zrealizować wszystkie zamówienia” – podkreśla Rafał Brzoska.

Brzoska dodaje, że Paczkomat na stałe zdeklasował dostawy pocztą i jest drugim najpopularniejszym sposobem dostarczania zakupów dla sektora e-commerce.

Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku - Paczkomaty InPost są drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21%, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci.

Co ważne, obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.