InPost partnerem programu Allegro SMART! Mamy już 4000 Paczkomatów

Nasza firma została partnerem Allegro w nowatorskiej usłudze Allegro Smart!, w której za abonament w wysokości 49 zł będzie można odebrać 365 paczek w roku w ponad 4000 Paczkomatach® InPost w całej Polsce.
Thumbnail

“Od lat traktujemy naszą współpracę z Allegro jako priorytet. Nie jest więc zaskoczeniem, że przyjęliśmy propozycję i zdecydowaliśmy się na współpracę także przy Allegro Smart! – nowym projekcie największej platformy handlu elektronicznego w Polsce. Wierzę, że to będzie nowa jakość na polskim rynku e-commerce, a jednocześnie dajemy do tej usługi naszą unikalną jakość z odsetkiem dostaw na drugi dzień po nadaniu na poziomie 97% – tego nie ma nikt na rynku” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Jesteśmy wskazywani przez 88% internautów jako marka, którą znają[1]. Według badań Kantar TNS internauci doceniają gwarancję dostarczenia paczki, terminowość, innowacyjność, korzystanie z nowoczesnych rozwiązań mobilnych, łatwy kontakt, elastyczną i atrakcyjną cenowo ofertę, minimum formalności oraz proste i jasne zasady współpracy. Aż 45% badanych wskazuje, że lubi naszą markę.

Współpraca InPost z Allegro może zachęcić do korzystania z e-commerce także klientów, którzy dotychczas albo rzadko, albo w ogóle nie kupowali w internecie – zwłaszcza osoby z mniejszych miejscowości, na których obecnie koncentruje się InPost.

“Rozstawiamy nawet kilkadziesiąt Paczkomatów® tygodniowo, głównie w mniejszych miejscowościach – tak, aby zdecydowana większość mieszkańców Polski miała Paczkomat® za przysłowiowym rogiem. Obecnie mamy w Polsce 4000 Paczkomatów®” – podkreślił Brzoska.

Do końca roku chcemy mieć aż 4500 Paczkomatów w całej Polsce. W okresie styczeń – lipiec 2018 roku InPost dostarczył 39,5 mln przesyłek, czyli o 47% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 46%, a kurier InPost o 48%.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

W 2017 roku zrealizowaliśmy:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk

 

[1] Badanie Kantar TNS na reprezentatywnej grupie internautów [N=1002], kwiecień 2018