Już 88% internautów zna markę InPost

InPost jest wskazywany przez 88% internautów jako marka, którą znają. Według badań Kantar TNS internauci doceniają gwarancję dostarczenia paczki, terminowość, innowacyjność, korzystanie z nowoczesnych rozwiązań mobilnych, łatwy kontakt, elastyczną i atrakcyjną cenowo ofertę, minimum formalności oraz proste i jasne zasady współpracy. Aż 45% badanych wskazuje, że lubi markę InPost.
Thumbnail

Advent International i InPost w 2018 roku zainwestują nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów w całej Polsce, a do końca roku ma powstać 1000 kolejnych. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%.

„InPost uzyskuje najlepsze wyniki na tle konkurencji pod względem badanych aspektów wizerunku marki. Na przeciwnym biegunie, z najgorszymi ocenami znajdują się natomiast Pocztex i PocztaPolska. Internauci doceniają innowacyjność naszej sieci, wprowadzanie nowych rozwiązań, a także z atrakcyjność i elastyczność oferty oraz prostotę i wygodę korzystania z naszych usług. Zwracają też uwagę na atrakcyjną cenowo ofertę i dynamiczny rozwój sieci kurierskiej oraz Paczkomatów” – powiedział Rafał Brzoska. 

W 2017 roku InPost zrealizował:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk

„Amerykański właściciel InPostu wspiera wprowadzanie kolejnych innowacji oraz rozwój technologiczny – co jest niezbędne, by rosnąć szybciej niż dynamiczny sektor e-commerce. Szacujemy, że w 2018 roki polski e-commerce wzrośnie do 47 mld zł, co oznacza o 18% więcej wobec 2017. InPost to nie tylko największa i najskuteczniejsza sieć dostaw paczkomatowych i kurierskich – ale przede wszystkim wysoki standard usługi. Mamy zaawansowane technologie informatyczne przyspieszające doręczanie przesyłek, a nasi kurierzy dysponują nowoczesnymi urządzeniami typu GPS, skanery czy tablety. Dzięki wysokiej skuteczności możemy tak dynamicznie zwiększać obsługiwane wolumeny – w 2017 roku zanotowaliśmy wzrost o ponad 50% w obu segmentach działalności” – dodał Rafał Brzoska.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).