Rekordowy Black Friday Grupy InPost w Polsce

Przyrost nadanych listów e-commerce o 151%, paczek kurierskich o 91% i paczkomatowych o 56% r/r
Thumbnail

Black Friday, czyli rozpoczęcie sezonu zakupów świątecznych w USA, dzięki internetowi, który zniósł granice jest coraz bardziej popularny w innych krajach, także w Polsce. To zakupowe szaleństwo znane z rekordowych rabatów i promocji, jest ważnym wskaźnikiem dla krajowego sektora e-commerce. Jego powtarzalność co roku pokazuje trend rozwojowy. Dla Grupy InPost trend ten jest wyjątkowo pozytywny. Liczba listów poleconych e-commerce z dnia 25.11.2016 w porównaniu do „Czarnego piątku” 27.11.2015 wzrosła o 151%, przesyłek kurierskich o 91%, a przesyłek do Paczkomatów® o 56%.

Trudno o bardziej wymierny wskaźnik niż porównanie ważnych dla branży dni z dwóch kolejnych lat. Ten wynik pokazuje, że rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek i dla nas jest to istotne, gdyż szybko zmierzamy do naszego najważniejszego celu jakim jest pozycja lidera na krajowym rynku e-commerce” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost S.A. – „Wynik ten oznacza także, że klienci nam ufają i regularnie korzystają z naszych usług, a kolejne nowe osoby rozpoznają markę InPost i z przekonaniem sięgają po nasze usługi. To nie jest wybór ankietowy, ani gra w wirtualne skojarzenia. To rzeczywiste głosowanie swoimi pieniędzmi i czasem: w przypadku InPost pieniędzmi i czasem zaoszczędzonymi na wysłaniu paczki w sposób przystępny cenowo, szybki i bezpieczny. Jednocześnie wynik ten przyjmujemy z pokorą, ponieważ wiemy, że klienci oczekują od nas jeszcze więcej”.

Rafał Brzoska dodaje, że obserwowane wzrosty wolumenów we wszystkich segmentach pokazują, jak bardzo rynek potrzebował usług zintegrowanych, które pozwalają zamówić wszystkie usługi pod jednym dachem co znacznie ułatwia pracę sektora e-commerce. InPost jest jedynym operatorem logistycznym w Polsce, który oferuje w jednym miejscu od listu poleconego e-commerce, poprzez Paczkomaty do usług kurierskich (w tym kurierskich typu same day).

Z listów poleconych e-commerce najczęściej korzystają użytkownicy, sprzedający swoje towary za pośrednictwem platformy aukcyjnej Allegro.pl. 97 proc. listów dociera do odbiorców w D + 3, czyli trzeciego dnia po nadaniu. Po usługi kurierskie i Paczkomaty® chętniej sięgają sklepy internetowe oraz sklepy tradycyjne, umożliwiające zakup przez internet. Obecnie w Polsce InPost współpracuje z kilkuset partnerami, którzy w ten sposób realizują wysyłki i przyjmują zwroty od klientów, a liczba Paczkomatów® w Polsce wynosi 2100 sztuk..

InPost świadczy usługi pocztowe i kurierskie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych – jako jedyny operator w Polsce zapewnia kompleksowy i komplementarny zakres usług logistycznych ‘pod jednym dachem’. Dzięki zawarciu porozumienia przez Allegro i InPost o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online, e-sprzedawcy mają możliwość skorzystania z usług: Allegro Kurier InPost, Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. We wszystkich tych opcjach, klienci mają zagwarantowaną możliwość bezpłatnego zwrotu zamówionego produktu.

Ofertę operatora uzupełnia również szeroki wachlarz nowoczesnych rozwiązań, między innymi dedykowanych sektorowi przesyłek kurierskich: Dynamiczne Przekierowanie Paczek oraz nadawanie paczek z Allegro w Paczkomatach® InPost. Jest to darmowa opcja, dzięki której klient może odebrać zamówienie w wyznaczonym przez siebie Paczkomacie® InPost lub w wybranym Punkcie Obsługi Klienta. Usługa jest udogodnieniem stworzonym z myślą o e-przedsiębiorcach realizujących małą dzienną liczbę zamówień, którym zależy na dostosowaniu terminu nadania paczki do ram czasowych pracy. Z kolei opcja nadawania paczek kurierskich z Allegro w Paczkomatach® InPost pozwala na wysyłkę przesyłek kurierskich o dowolnej porze za pomocą jednego z ponad 2100 dogodnie zlokalizowanych Paczkomatów® InPost w Polsce. Rozwiązanie pozwala na szybką i sprawną realizację zamówień bez czekania na odbiór przesyłek przez pracownika InPost.