Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Aż 93% ankietowanych nie nadkłada drogi, aby dotrzeć do Paczkomatu® InPost

25 Sierpnia 2015

Ekologiczne inicjatywy InPost w służbie zrównoważonego rozwoju miast

Badania przeprowadzone przez Akademię Morską w Szczecinie wskazują, że aż 93% użytkowników Paczkomatów® InPost nie nadkłada drogi lub pokonuje maksymalnie 5 km w celu odebrania przesyłki z terminala.[1] Jednocześnie 79% osób wskazuje na bliską odległość Paczkomatu® InPost od miejsca zamieszkania, jako najważniejsze kryterium przy wyborze jego lokalizacji. Aż 61% respondentów korzysta z urządzeń po drodze do pracy, szkoły, lub przy okazji robienia zakupów. Ponad połowa użytkowników dojeżdża do Paczkomatów® InPost samochodem, natomiast już 36% z nich wybiera piesze dotarcie do terminali. Dane wyraźnie wskazują na ekologiczne postawy e-kupujących, co wraz z efektywną logistyką InPost sprzyja zrównoważonemu rozwojowi miast.

„W 2013 roku razem z Akademią Górniczo-Hutniczą przeprowadziliśmy badanie, które udowodniło, że nasi doręczyciele zużywają mniej paliwa, niż tradycyjni kurierzy - co wpływa na redukcję emisji CO2 do atmosfery nawet do 95%. Z naszych analiz wynika, że do obsługi takiej samej liczby przesyłek w przypadku Paczkomatów® InPost potrzeba o 40% samochodów mniej niż w tradycyjnym systemie kurierskim. Dzięki temu mamy mniejszy ruch na zatłoczonych ulicach polskich miast. Aktualne dane potwierdzają, że - dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu naszych urządzeń - aż 93% użytkowników nie musi nadkładać drogi do Paczkomatów® InPost. Tylko do końca tego roku rozszerzymy sieć terminali w Polsce o kolejne 400 terminali - co jeszcze bardziej skróci drogę, jaką muszą pokonać nasi klienci, by odebrać przesyłkę”– mówiRafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela sieci Paczkomatów® InPost.

88% użytkowników Paczkomatów® InPost ocenia usługę dostawy do innowacyjnych terminali dobrze i bardzo dobrze. Z podanych statystyk wynika również, że 89% respondentów jest skłonna polecić tę opcję doręczenia produktów znajomym, a 75% osób uważa je za lepsze i dużo lepsze niż tradycyjne usługi kurierskie. Dostawa do automatycznych terminali jest także konkurencyjna w stosunku do usług Poczty Polskiej – ponad 88% badanych uznało, że Paczkomaty® InPost są lepsze.

W Polsce działa już ponad 1300 Paczkomatów® InPostsieć w porównaniu z końcem 2014 roku została rozszerzona o kolejne 200 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Grupa Integer.pl zamierza kontynuować ekspansję i zainstaluje w 2015 roku łącznie 600 nowych terminali.

Paczkomaty® InPost w 2014 roku po raz kolejny pobiły rekordy popularności wśród polskich użytkowników e-sklepów. Liczba paczek dostarczanych za pomocą terminali wzrosła o ponad 90,5% wobec 2013 roku i o 440% w porównaniu do 2012 roku. W IV kwartale 2014 roku InPost zawarł porozumienie z Allegroo strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty® InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Paczkomaty® InPost działają już na 4 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska. Do końca 2015 roku na całym świecie będzie dostępnych – w różnych modelach biznesowych – ponad 5000 Paczkomatów®InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 4000 terminali na terenie Europy, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

InPost otrzymał także liczne wyróżnienia międzynarodowe: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

InPost jest prekursorem w dziedzinie ekologii wśród spółek o podobnym profilu działalności. Firma od 2010 roku pod hasłem EKOmisja InPost wdraża rozwiązania ekologiczne, które zmierzają do zwiększenia ochrony środowiska. W ramach akcji prowadzone są działania takie jak zastosowanie ekologicznych rowerów dla doręczycieli firmy, czy kopert do pakowania, otrzymanych w ramach recyklingu. Spółka świadomie definiuje i wyodrębnia wytwarzane przez siebie odpady, wprowadzając system ich selektywnego gromadzenia, przekazując je następnie do ponownego zagospodarowania. Ponadto dzięki środkom finansowym otrzymanym z Unii Europejskiej firma przystąpiła do realizacji programu przeprowadzenia termomodernizacji swoich budynków. Działanie to pozwala na zmniejszenie zapotrzebowania budynków na ciepło.

Więcej informacji dostępnych jest na: www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl oraz www.integer.pl.

[1] Badania zostały przeprowadzone w dniach 12-26 lutego 2015 r. za pomocą internetowej ankiety, w ramach polsko-norweskiego projektu GRASS (Green and Sustainable Transport Systems in Cities). Za projekt odpowiedzialna była Akademia Morska w Szczecinie. Na ankiety odpowiedziało łącznie 2933 osoby, w tym 45% kobiet i 55% mężczyzn. Największą grupę respondentów stanowiły osoby w wieku 25-34 lata, mieszczące się w kryterium ludzi młodych oraz aktywnych zawodowo. Badanie kierowane było do mieszkańców wszystkich województw, jednak najliczniejszą grupę stanowiły osoby z województwa mazowieckiego.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack