Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

GRUPA INTEGER.PL - DOSKONAŁE WYNIKI ZA I KWARTAŁ 2011

13 Maja 2011

 Kraków, 13 maja 2011

 

GRUPA INTEGER.PL – DOSKONAŁE WYNIKI ZA I KWARTAŁ 2011
WZROST ZYSKU NETTO O 25,8%, SPRZEDAŻY O 36,2% I ZYSKU OPERACYJNEGO O 18,9%

 

Grupa Integer.pl – czołowa polska grupa pocztowa, dostawca innowacyjnych rozwiązań pocztowo-kurierskich i usług z zakresu e-commerce oraz niezależny operator finansowy i telekomunikacyjny – odnotowała w pierwszym kwartale 2011 roku 57,46 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 36,2% w porównaniu z 2010 rokiem. Zysk netto wyniósł 4,83 mln zł i jest wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 25,8%. Rentowność netto Grupy Integer ukształtowała się na poziomie 8,4%.

 

W pierwszym kwartale 2011 roku Grupa Integer.pl osiągnęła 6,36 mln zł zysku operacyjnego, co daje wzrost o 18,9% względem I kwartału 2010 roku. Skonsolidowana EBITDA jest wyższa względem analogicznego okresu roku ubiegłego o 37,9% (wzrost z 7,42 mln zł do 10,23 mln zł).

 

Co najmniej 30% w przychodach Grupy Integer.pl w najbliższych latach będzie stanowić udział usług niestandardowych (w tym elektronicznych), uwzględniając ekspansję zagraniczną Paczkomatów InPost w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bliskim Wschodzie.

 

 

„Rok 2011 rozpoczęliśmy bardzo aktywnie, co znalazło swoje odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. Oczywiście są one również odzwierciedleniem działań prowadzonych przez Grupę Integer.pl w całym 2010 roku. Naszą ambicją jest utrzymanie tak wysokiej dynamiki rozwoju w kolejnych latach. Atutem Integera – co potwierdzają rankingi giełdowe prowadzone na przykład przez Puls Biznesu – jest silna i co ważniejsze, stale rosnąca pozycja na rynku kapitałowym, gwarantująca wysoką stopę zwrotu z akcji. Konsekwentnie – dzięki zdywersyfikowanej i strategicznie zaplanowanej działalności biznesowej – dążymy do tego, by utrzymać status jednej z najbardziej perspektywicznych spółek notowanych na GPW w Warszawie” – podsumowuje Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl.

 

Stopa zwrotu z inwestycji w akcje Integer.pl osiągnęła na koniec marca 2011 roku poziom 488,11% licząc od dnia debiutu spółki na warszawskiej GPW, a do dnia 11 maja wzrosła już do 619,58%.

 

W I kwartale 2011 roku Grupa Integer.pl kontynuowała przede wszystkim rozwój popularnej usługi Paczkomaty 24/7. Największym osiągnięciem było rozpoczęcie współpracy z estońską pocztą publiczną w oparciu o wygrany przez spółkę Integer.pl przetarg. Umowa z Eesti Post obejmuje nie tylko produkcję i zainstalowanie 38 paczkomatów, ale również partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w kwestii komercyjnego uruchomienia nowej usługi na terenie Estonii. Wartość I etapu realizacji zlecenia wynosi 950 tys. euro, a estońska poczta nie wyklucza kontynuacji współpracy z Grupą Integer.pl w oparciu o kolejne kontrakty.

 

Umowa z Eesti Post jest zapowiedzią deklarowanego przez Zarząd Integer.pl mocnego wejścia w 2011 roku na międzynarodowe rynki. Do końca 2012 roku spółka planuje ekspansję Paczkomatów do co najmniej 9 krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz na Bliski Wschód.

 

„Rynki, na których działamy są bardzo perspektywiczne, ale otwarte tylko dla spółek potrafiących dynamicznie i elastycznie dopasowywać swoje możliwości i ofertę do szybko zachodzących na nim zmian. Grupa Integer.pl poszła o krok dalej – usługi i produkty, które oferujemy kreują nowe trendy, choćby w sektorze e-commerce dzięki Paczkomatom® InPost czy też w branży social-shopping. Platforma sprzedażowa InFlavo, uruchomiona przez spółkę e-InPost z Grupy Integer.pl – bazująca na popularnym Facebooku – jest na polskim rynku pionierskim rozwiązaniem, a za jej pośrednictwem przyczyniliśmy się do powstania nowego kierunku w obszarze handlu internetowego, określanego potocznie przez media jako f-commerce. Jednocześnie deklarujemy gotowość do wdrażania kolejnych, innowacyjnych pomysłów sprzyjających rozwojowi polskiej gospodarki” – dodaje Rafał Brzoska.

 

W oparciu o Paczkomaty® InPost oraz wdrożone jeszcze w 2010 roku rozwiązania Grupa Integer.pl zapowiada uruchomienie w 2011 roku innowacyjnej usługi umożliwiającej dokonanie całego procesu zakupowego wirtualnie, wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego. Kluczowym założeniem nowej koncepcji biznesowej jest wizyta w e-sklepie bazującym na platformie InFlavo, dokonanie opłaty za zakupy z wykorzystaniem opcji „mobilnych płatności” oferowanych przez InPost Finanse, aż po zamówienie i odbiór przesyłki w Paczkomacie.

 

Plany Grupy Integer.pl na 2011 rok:

  • Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do18-20% do końca 2012 roku
  • Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów z niemal 75 mln w 2009 roku, około 140 mln w 2010 roku, przez 220-250 mln przesyłek w 2012 roku aż po osiągnięcie w 2013 roku progu 280-300 mln listów
  • Rozwój i promocja Power Post /poczty hybrydowej/
  • Systematyczne budowanie pozycji lidera w sektorze e-commerce, w tym rozwój usługi Paczkomaty® InPost – uruchomienie docelowo 800 maszyn w całej Polsce i międzynarodowa ekspansja
  • Dynamiczny rozwój e-InPost wraz z usługą InFlavo
  • Wdrożenie projektu zakładającego wirtualne zakupy (InFlavo) przy użyciu telefonu komórkowego (FreeM), dokonaniem mobilnych płatności (InPost Finanse) i zamówieniem przesyłki do Paczkomatu InPost
  • Rozwój usług z zakresu marketingu bezpośredniego i programów lojalnościowych z wykorzystaniem marek telekomunikacyjnych FreeM i MOVA
  • Wprowadzenie na rynek nowych marek telefonii komórkowej dedykowanych sieciom handlowym
  • Rozwój i pozyskanie nowych klientów: mobilnych płatności oraz e-faktur
  • Zwiększenie dostępności usług finansowych w kluczowych województwachUmacnianie pozycji lidera na rynku kolportażu druków bezadresowych i rozszerzanie działalności na Ukrainie (kolportaż oraz paczkomaty)
  • Umacnianie pozycji lidera na rynku kolportażu druków bezadresowych i rozszerzanie działalności na Ukrainie (kolportaż oraz paczkomaty)

 

Grupa Integer.pl – najważniejsze wydarzenia w I kwartale 2011 roku
Marzec 2011:

  • InFlavo – uruchomienie usługi flash widet, narzędzia podnoszącego efektywność działań na rynku f-commerce
  • InFlavo – wdrożenie darmowych miniaplikacji internetowych dla użytkowników platformy
  • Integer.pl na 3. pozycji wśród 400 spółek giełdowych w rankingu najbardziej wzrostowych î zdrowych firm notowanych na GPW w Warszawie (Puls Biznesu), ocenianych metodą CANSLIM

Luty 2011:

  • Integer.pl zdobywa wysokie pozycje w 12. edycji rankingu Pulsu Biznesu „Giełdowa Spółka Roku 2010”:
  •  16. miejsce w rankingu głównym – znaczący awans względem 80. miejsca w 2009 roku
  • 9. pozycja w zestawieniu Top20 spółek o najlepszych perspektywach w porównaniu ze 170. miejscem w 2009 roku
  • 10. miejsce wśród spółek giełdowych, które zdaniem analityków odniosły największy sukces w 2010 roku
  • Paczkomaty® InPost – wdrożenie usługi przez kolejne sklepy internetowe: Megamedia.pl, Zadowolenie.pl, Oleole.pl, księgarnię PWN.pl, największą aptekę internetową Domzdrowia.pl oraz sklepy Ultima.pl i Motoakcesoria.pl
  • Grupa Integer.pl – rozpoczęcie międzynarodowej ekspansji Paczkomatów InPost w związku z wygranym przetargiem na produkcję i wdrożenie 38 paczkomatów na rzecz estońskiej poczty publicznej Eesti Post
  • InFlavo – integracja usługi z oprogramowaniem cStore w wersji 3.13, przeznaczonym dla sklepów internetowych

Styczeń 2011:

  • Paczkomaty® InPost – nawiązanie współpracy z platformą sklepową iStore.pl skupiającą około 1300 sklepów z różnorodnych branż

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack