Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

InPost doręczy przesyłki pocztowe Urzędu Miejskiego we Wrocławiu

07 Stycznia 2013

Informacja prasowa
                                                                                                                                                                                                                                                   Kraków, 7 stycznia 2013

 

InPost doręczy przesyłki pocztowe Urzędu Miejskiego we Wrocławiu

 


Wygrana niezależnego operatora w przetargu na obsługę dolnośląskiego magistratu

 

InPost – największy niezależny operator pocztowy – od stycznia 2013 roku odpowiada za obsługę pocztową Urzędu Miasta Wrocław. Kontrakt – obejmujący doręczenie ponad 1,1 mln listów zwykłych, poleconych i zwrotnych potwierdzeń odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym - został podpisany na mocy wygranego przez spółkę z Grupy Integer.pl przetargu publicznego, w którym swoje usługi oferowała również Poczta Polska. Wartość 1,5 rocznej umowy szacowana jest na 5 mln zł brutto.

 

Od 2006 roku InPost świadczy usługi pocztowe i finansowe – w zakresie doręczania świadczeń pieniężnych – na rzecz takich instytucji samorządowych, jak: Urzędy Gmin i Miast, Starostwa Powiatowe, Urzędy Pracy czy Ośrodki Pomocy Społecznej oraz jednostki zarządzane przez Urzędy Miast i Gmin.

 

„Wygrana w przetargu ogłoszonym przez Urząd Miejski we Wrocławiu ogromnie nas cieszy z kilku powodów. Kluczowe jest to, że – po długiej rynkowej walce o dopuszczenie niezależnych operatorów do udziału w przetargach publicznych – udało nam się przezwyciężyć bardziej i mniej formalny monopol Poczty Polskiej w tym zakresie. Jesteśmy ponadto przekonani, że kontrakt podpisany w przeddzień liberalizacji rynku pocztowego - pokazuje przewagę cenową, jak też jakościową niezależnych firm pocztowych nad operatorem narodowym. Urząd Miasta we Wrocławiu jest doskonałym przykładem prowadzenia racjonalnej polityki finansowej w kontekście gospodarowania publicznymi środkami. Współpraca z InPost przynosi bowiem wymierne korzyści firmom oraz instytucjom szukającym nie tylko jakościowej zmiany realizowanych usług, ale też oszczędności – podkreśla Rafała Brzoska, prezes InPost.

 

 

Poza jednostkami publicznymi, InPost obsługuje także - w zakresie doręczania korespondencji - między innymi instytucje finansowe takie, jak: Raiffeisen Bank, Deutsche Bank, BRE Banku, Getin Banku, BPH i wiele innych. Z oferty firmy korzystają również operatorzy telefonii komórkowej: Polkomtel, TP SA oraz Orange.

 

Od 1 stycznia 2013 roku polski rynek pocztowy jest w pełni zliberalizowany. To pozytywny sygnał do zmian dla klientów, oznaczający zwiększenie konkurencyjności, uatrakcyjnienie oferty alternatywnych operatorów i przede wszystkim obniżenie cen usług pocztowych. Korzyści finansowe i operacyjne są odczuwalne dla firm nadających dużą liczbę listów już od momentu uwolnienia rynku pocztowego. Wynika to z dwóch czynników: skrócenia procesu przygotowywania korespondencji oraz zlikwidowania konieczności oddzielnego pakowania i sortowania listów o wadze poniżej 50 gram. Masowa produkcja korespondencji to skomplikowany proces, a szybszy czas produkcji korespondencji oznacza skrócenie terminów spływu należności, zamówień czy ofert.

 

Więcej informacji dostępnych jest na: www.inpost.pl, www.integer.pl, a także na: www.paczkomaty.pl, www.easypack24.eu, blog: http://blog.inpost.pl/ i profil Paczkomatów na Facebooku.

 

InPost - Nowoczesna Poczta

 

InPost to ogólnopolski, niezależny operator pocztowy, najpoważniejszy rynkowy konkurent Poczty Polskiej, który działa na rynku pocztowo-kurierskim od 2006 roku. Spółka – dzięki innowacyjnemu podejściu do biznesu, szerokiej ofercie produktowej oraz nowatorskim rozwiązaniom technologicznym – ugruntowuje swoją pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce. Udział usług niestandardowych w przychodach spółki będzie stanowić w najbliższych latach co najmniej 30%.

 

Sztandarowymi usługami InPost - poza tradycyjną ofertą pocztową - są:

 

Paczkomaty 24/7 – najnowocześniejsza w Polsce usługa wysyłkowa umożliwiająca odbiór i samodzielne nadanie przesyłek 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez kolejek, w dogodnej lokalizacji
Power Post (poczta hybrydowa) – kompleksowa usługa łącząca funkcjonalność poczty elektronicznej oraz cechy tradycyjnych usług poligraficznych i pocztowych, umożliwiająca wysłanie listów w wersji drukowanej bez wychodzenia z domu czy biura
Outsourcing e-dokumentów, w tym obsługa e-faktur

 

Plany rozwojowe InPost:

 

• wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do 22% do końca 2013 roku
• systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów – przy jednoczesnym spadku wolumenu tradycyjnej korespondencji o około 5% rocznie
• obecność w 230 miastach Polski przez sieć 900 Punktów Obsługi Klienta
, przy czym korespondencja doręczana za pośrednictwem InPost trafia do ponad 7 tys. miejscowości na terenie całego kraju Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl planuje w 2013 roku wzrost liczby obsługiwanych miejscowości do 750 dla klientów indywidualnych i do 10.000 dla klientów instytucjonalnych
konsekwentne budowanie pozycji lidera w sektorze e-commerce, w tym rozwój usługi Paczkomaty® InPost- do końca 2012 roku Grupa Integer.pl rozlokuje 1000 nowych Paczkomatów InPost, z czego około 300 na terenie Polski, 375 w Wielkiej Brytanii, 200 w Rosji, 50 na Ukrainie oraz ponad 100 w Czechach i na Słowacji
Dalsza ekspansja Paczkomatów InPost na międzynarodowe rynki – rozlokowanie 16 tys. maszyn w okresie 4 lat
Komercyjny start na światowych rynkach automatycznych terminali pocztowych
• Realizacja i pozyskiwanie nowych kontraktów z instytucjami publicznymi i jednostkami samorządowymi przez InPost oraz InPost Finanse
• Rozwój i pozyskanie nowych klientów: mobilnych płatności oraz e-faktury multioperatorskiej

 

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.inpost.pl

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack