Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

InPost: Internauci też piszą tradycyjne listy

22 Marca 2007

InPost: Internauci też piszą tradycyjne listy

Usługi pocztowe świadczone przez InPost - pierwszego niezależnego operatora pocztowego o zasięgu ogólnokrajowym - cieszą się dużym zainteresowaniem Internautów, zgodnie z wynikami sondy internetowej* zamieszczonej na stronie firmy InPost. Okazuje się, że niemal 88% Internautów często korzysta z tradycyjnego sposobu nadawania korespondencji, a 91% z nich opowiada się za liberalizacją rynku usług pocztowych.

Mimo stałego rozwoju technologii i niemal powszechnego dostępu do Internetu, w tym poczty elektronicznej, okazuje się, że zainteresowanie pocztą tradycyjną nie spada. Wyniki sondy zamieszczonej na serwisie internetowym firmy InPost wskazują, że największą popularnością wśród tej grupy klientów cieszą się listy polecone oraz paczki. Ponadto 77,3% Internautów deklaruje, że wysyła tradycyjne kartki świąteczne.

„InPost, jako nowy operator na rynku usług pocztowych, nie zamierza pozostawać w tyle za swoją konkurencją, dlatego nasza strategia rozwojowa zakłada wprowadzanie w każdym roku co najmniej pięciu nowych produktów. W marcu uruchomiliśmy nową usługę dla firm polegającą na kompleksowym obrocie dokumentami. Atrakcyjna oferta cenowa, jak również szeroka oferta produktowa sprawiają, że z dnia na dzień rośnie zainteresowanie usługami świadczonymi przez InPost. Ogromnie nas cieszy to, że z usług InPost korzystają także osoby mające wspaniałą alternatywę w nadawaniu korespondencji, jaką bez wątpienia jest poczta elektroniczna. Mamy jednak świadomość, że sprostać wymaganiom takiego wyjątkowego klienta nie jest łatwo, zwłaszcza, że prywatni operatorzy mają bardzo ograniczone możliwości działania w porównaniu z monopolistą na rynku pocztowym, jakim jest Poczta Polska. Nowa dyrektywa pocztowa Unii Europejskiej zmierza jednak w kierunku zwiększenia liczby operatorów, którzy na podobnych warunkach mogliby świadczyć wysokiej jakości usługi po przystępnych cenach”– mówi Rafał Brzoska Prezes firmy InPost.

Z badań przeprowadzonych przez InPost wynika, że niemal 91% Internautów liczy na otwarcie rynku usług pocztowych, co według nich przyczyni się do konkurencyjności w zakresie cen, a także do poprawy jakości świadczonych usług.

Polska planuje otwarcie rynku usług pocztowych w 2009 roku, natomiast Poczta Polska żąda szerszego otwarcia rynku dopiero w 2013 roku argumentując swoją decyzję potrzebą czasu na przygotowanie się do starcia z konkurencją.

* Badanie zostało zrealizowane za pomocą sond na portalu www.inpost.pl w okresie 21.11.06 –25.02.07. Liczba osób uczestniczących w badaniu : pytanie nr 1 – 2195, pytanie nr 2 – 1293.

Informacje dodatkowe:

InPost jest pierwszym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej INTEGER.pl SA planującej w 2007 roku wejście na GPW. Firma rozpoczęła świadczenie usług pocztowych na skalę ogólnokrajową jesienią 2006 roku. W związku z częściową liberalizacją rynku usług pocztowych poza obszarem zastrzeżonym dla Poczty Polskiej - definiowanym przez Ustawę Prawo Pocztowe z dn. z 12 czerwca 2003 r. - znalazły się przesyłki ważące od 50 do 350 g. W tym właśnie obszarze (przesyłki o masie powyżej 50 g) swoje usługi świadczy InPost.

Firma dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada swoje przedstawicielstwa w 78 miastach Polski oraz 800 Punktów Obsługi Klienta. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2007 r. firma będzie obecna na terenie całego kraju, w 150 miastach Polski poprzez sieć 2500 Punktów Obsługi Klienta.

InPost kieruje swoją ofertę zarówno do klientów masowych (korporacyjnych), jak i indywidualnych. Propozycją firmy są zupełnie nowe, kompleksowe usługi pocztowe odpowiadające wysokim wymaganiom odbiorców. Terminowość, jakość serwisu i atrakcyjne ceny determinują filozofię biznesową firmy InPost.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.inpost.pl

INTEGER.plSA jest liderem na rynku kolportażu reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych. Firma posiada 75 oddziałów regionalnych. Codziennie kurierzy INTEGERA dostarczają przesyłki w ponad 500 miastach w Polsce. Na rzecz spółki pracuje łącznie 7300 osób. Średnio miesięcznie firma kolportuje od  50 do 70 mln sztuk ulotek i druków reklamowych. INTEGER.pl SA posiada tytuł „Jakość Roku 2006” przyznany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji oraz Certyfikat Jakości ISO 9001.

W 2007 roku spółka planuje swój debiut na warszawskiej giełdzie.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.integer.pl

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack