Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

12 Grudnia 2013

Informacja prasowa                                                                                                                                                                                                                   12 grudnia 2013

 

InPost: liczba przesyłek wzrosła o 250%

 

Paczkomaty® InPost najlepszym wyborem w przedświątecznej gorączce zakupów

 

Według szacunków Grupy Integer.pl średnia liczba przesyłek przekazywanych w listopadzie i grudniu 2013 roku przez największego prywatnego operatora w Polsce wzrosła nawet o 250%! Ten wynik jest zasługą Paczkomatów InPost – umożliwiających łatwe i szybkie odebranie zamówionego przez Internet produktu. Dostawa za pośrednictwem rewolucyjnych terminali z roku na rok podbija serca jeszcze większej liczby klientów polskiego rynku e-commerce, którego wartość szacowana jest na 26 mld zł 1.

 

Dostawę za pomocą Paczkomatów InPost umożliwia obecnie blisko 5.000 e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Komputronik, Agito, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 e-detalistów oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, 99% klientów jest zadowolonych z terminowości i jakości usług świadczonych za pomocą Paczkomatów InPost. Z kolei aż 97% osób, które skorzystało z terminali, poleca rozwiązanie swoim znajomym.

 

 

Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się już nie tylko na uruchomienie w swojej ofercie opcji dostawy za pośrednictwem Paczkomatów InPost, ale także na współpracę marketingową i wspólne akcje promocyjne. Opcję odbioru towarów z innowacyjnych terminali bezpłatnie lub za minimalną opłatą umożliwiają m.in. czołowy sklep internetowy ze sprzętem elektronicznym X-com.pl, portal Satysfakcja.pl z szeroką gamę produktów RTV i AGD, a także: 5.10.15, Kontri, ZloteWyprzedaze.pl oraz Strefaurody.pl.W przypadku ostatniego z wymienionych serwisów Paczkomaty® InPost będą jedyną proponowaną przez sklep metodą dostawy produktów.

 

W ramach ogólnokrajowej kampanii promocyjnej Paczkomatów InPost przewidziane są także m.in. liczne konkursy. Ponadto podczas największego gwiazdkowego szczytu kurierzy InPost w strojach św. Mikołaja będą asystować w odbiorze towarów z terminali.

 

Konieczność wprowadzania na rynek innowacyjnych form dostarczania produktów dostrzegana jest już przez gigantów branży e-commerce, takich jak Amazon czy Google. Różnica jest taka, że Paczkomaty® InPost stawiają na model „otwarty” usługi, dzięki czemu adresują ofertę do 92% klientów w sektorze e-commerce. Podczas, gdy inne firmy testują dopiero rozwiązania paczkomatowe, my stawiamy kilka tysięcy terminali rocznie na całym świecie. Dla porównania: Deutsche Post rozstawiała 2.000 maszyn w Niemczech przez 12 lat, a Duńczycy instalowali 180 terminali w okresie aż 4 lat!” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

 

 

E-sklepy - wybierając Paczkomaty® InPost - stawiają jednocześnie na konkurencyjną cenę przesyłki oraz wygodę i komfort klientów. Możliwość całodobowego nadawania i odbierania paczek z terminali InPost przyciąga do sklepów coraz większe grono klientów. Jak pokazują statystki, blisko 60% produktów odbieranych jest z Paczkomatów poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych, a współpraca z czołowymi graczami rynku e-commerce pozwala nawet 4-krotnie zwiększać udział dostaw za pomocą Paczkomatów InPost w sklepie partnera. Także analitycy Deloitte wskazują, że e-detaliści, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”poniosą ryzyko braku wzrostu sprzedaży online2.

 

 

Według statystyk opublikowanych w serwisie Opineo.pl aż 94% osób, które skorzystały z Paczkomatów InPost, jest zadowolonych z usługi3. Stawia to urządzenia Grupy Integer.pl na pozycji lidera wśród firm kurierskich funkcjonujących na polskim rynku. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje obecnie UPS, a trzecie DHL. Niższy poziom współczynnika zadowolenia osiągnęły także: Opek, Siódemka oraz Poczta Polska, której udział pozytywnych opinii użytkowników osiągnął wartość 68% (przy 12% opinii negatywnych)4.

 

Paczkomaty® InPost pomogą w świątecznych zakupach nie tylko Polakom. Terminale dostępne są już w 18 innych krajach. Na koniec 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 innowacyjnych terminali.

 

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów światowego handlu detalicznego. Podczas gdy pozostałe kanały sprzedażowe odnotowywały w ciągu ostatnich 3 lat wzrost na poziomie zaledwie 1,3%, wartość globalnego e-handlu zwiększyła się w tym czasie aż o 18%5 . Osób korzystających z oferty sklepów internetowych w Polsce przybywa w równie szybkim tempie. W samym lipcu witryny portali umożliwiających zakupy w sieci odwiedziło aż 12 milionów użytkowników. A może być ich jeszcze więcej, biorąc pod uwagę wzmożone zainteresowanie tego typu serwisami w okresie świątecznym.

 

Więcej informacji dostępnych jest na: www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl, www.integer.pl, a także na blogu: http://blog.inpost.pl/ i profilu Paczkomatów na Facebooku.

 

(1) Źródło: Forrester Research 2013

 

(2) Źródło: http://internetretailing.net/2013/11/uk-shoppers-set-to-spend-5bn-online-this-christmas/?utm_source=Adestra&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=Auto%252

 

(3) Źródło: Opineo.pl, link: http://www.opineo.pl/opinie/inpost-pl

 

(4) Źródło: Opineo.pl, link: http://www.opineo.pl/opinie/poczta-polska-pl

 

(5) Źródło: Raport Euromonitor International, Cushman & Wakefield 2013

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack