Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

InPost wspiera akcję wymiany skrzynek pocztowych

01 Sierpnia 2007

InPost wspiera akcję wymiany skrzynek pocztowych

InPost - pierwszy niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym, należący do grupy kapitałowej INTEGER.pl SA planującej w 2007 roku wejście na GPW - w odpowiedzi na raport* dotyczący dostępu operatorów pocztowych do skrzynek odbiorczych informuje, że już w marcu 2007 roku rozszerzył swoją ofertę o świadczenie usług związanych z produkcją i montażem euroskrzynek. Zgodnie z "Raportem o prawie pocztowym", opracowanym przez Kancelarię prawną Traple, Konarski, Podrecki, skrzynki pocztowe to infrastruktura należąca do Poczty Polskiej, niemniej jednak za ich wymianę odpowiedzialni są administratorzy poszczególnych budynków.

W Polsce zaledwie kilka procent skrzynek, z których wyjmujemy codziennie listy, to tzw. euroskrzynki umożliwiające dostęp wszystkim działającym na rynku operatorom pocztowym. Zgodnie z ustawodawstwem Unii Europejskiej, jak również obowiązującą od stycznia 2007 roku częściową liberalizacją prawa pocztowego, Polska do 24 sierpnia 2008 zobowiązana jest do wymiany skrzynek pocztowych na euroskrzynki spełniające standardy unijne. Według Katarzyny Domańskiej - wiceprezesSMB,proces ten ulegnie jednak znacznemu opóźnieniu- do chwili obecnej wymieniono nie więcej niż 20% skrzynek. Sytuacja taka sprzyja działaniom monopolistycznym i ogranicza prawo obywateli do korzystania z usług innych operatorów pocztowych, dlatego też firma InPost - będąca alternatywą dla operatora narodowego - postanowiła wziąć czynny udział w ogólnokrajowej akcji wymiany skrzynek pocztowych.

"InPost podejmuje współpracę ze spółdzielniami mieszkaniowymi, wspólnotami oraz osobami prywatnymi przy wymianie skrzynek, co ma ułatwić im sprostanie wymaganiom stawianym przez prawo unijne. Ważnym aspektem naszych działań jest również edukowanie w zakresie obowiązującego prawa pocztowego. Informujemy osoby odpowiedzialne za wymianę skrzynek o ciążących na nich obowiązku. Zgodnie z prawem - niezależni operatorzy będą mogli wytoczyć proces tym administratorom, którzy nie będą dysponowali euroskrzynkami po 24 sierpnia 2008 roku. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć ich działania w tym zakresie. Mamy nadzieję, że z sukcesem" - mówiRafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost.

InPost oferuje swoim Klientom produkty wysokiej jakości odpowiadające standardom technicznym obowiązującym w Unii Europejskiej. Konkurencyjna oferta cenowa firmy InPost sprawia, że jednostkowy koszt zakupu skrzynki dla jednego mieszkania wraz z jej montażem to 35 PLN netto. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.inpost.pl/euroskrzynki.

Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają wprowadzanie 5 nowych usług rocznie.Docelowo - w 2008 roku - spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Wśród nowych usług znajdą się także:paczka pobraniowa czyusługi ukierunkowane na e-handel.

InPost zakłada pozyskanie w ciągu trzech lat 10% rynku usług pocztowych. Obecnawartość rynku w kategorii wagowej powyżej 50g, w której działa spółka, to 1 miliard złotych.

  • Raport o prawie pocztowym" został opracowanym w lipcu 2007 roku przez Kancelarię prawną Traple, Konarski, Podrecki na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Raport można zamówić pod adresem info@smb.pl lub w biurze Stowarzyszenia.

Informacje dodatkowe:

W lipcu 2007 roku InPost wprowadził do swojej oferty nowe struktury wagowe korespondencji. Udogodnieniem dla osób korzystających z usług firmy InPost będzie możliwość nadawania przesyłek niestandardowych, czyli paczek dowolnego formatu i wagi we własnych opakowaniach. Do tego celu firma wprowadza do swojej oferty znaczki pocztowe. Dzięki tym zmianom InPost będzie mógł jeszcze bardziej obniżyć ceny swoich usług zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. 1 grosz z każdego sprzedanego znaczka przekazywany jest na wsparcie Fundacji "AKogo?" w ramach budowy kliniki "Budzik".

Szersze informacje dostępne są na stronie: www.inpost.pl

Informacje o Grupie INTEGER.pl:

INTEGER.plSA jest liderem na rynku kolportażu reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych. Firma posiada 75 oddziałów regionalnych, 15 magazynów centralnych spełniających wszelkie wymagania transportowe, 42 magazyny regionalne i 91 punktów przeładunkowych, a kurierzy INTEGERA dostarczają przesyłki w ponad 500 miastach w Polsce. Na rzecz spółki pracuje łącznie 7300 osób. Średnio miesięcznie firma kolportuje od  50 - 70 mln sztuk ulotek i druków reklamowych. Dzięki nowoczesnej i rozbudowanej infrastrukturze - dopasowanej do prowadzonej działalności - INTEGER.pl gwarantuje w ciągu 48 godzin wsparcie logistyczne na transport 150 ton materiałów do każdego miejsca w Polsce.

INTEGER.pl posiada tytuł "Jakość Roku 2006" przyznany przez Polskie Badań Centrum i Certyfikacji oraz Certyfikat Jakości ISO 9001.

Jednym z najważniejszych działań strategicznych spółki było połączenie z największym krajowym konkurentem Agencją Reklamową Fibra-Hallo oraz rozszerzenie prowadzonej działalności o świadczenie usług pocztowych. W 2007 roku INTEGER.pl  planuje swój debiut na warszawskiej giełdzie.

INTEGER.plSA specjalizuje się ponadto w dostarczaniu do firm książek branżowych, biuletynów oraz przeprowadzaniu badań ankietowych, oceniających efektywność zlecenia. W swojej ofercie posiada ponadto usługi związane z poligrafią reklamową - zapewnia projekt, produkcję i transport ulotek reklamowych. Firma zapewnia klientom szczegółową kontrolę jakości oraz system Hermes. Dzięki tym narzędziom klienci mają do dyspozycji stały monitoring wykonywanych zleceń oraz kontrolę kolportowanych przesyłek.

INTEGER.pl współpracuje ze wszystkimi największymi sieciami handlowymi w Polsce, takimi jak: Auchan, Elea, Leclerc, Lidl, Plus czy Discount.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.integer.pl

InPost jest pierwszym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej INTEGER.pl planującej w 2007 roku wejście na GPW. InPost świadczy usługi pocztowe na skalę ogólnokrajową od listopada 2006 roku w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g.

InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada swoje przedstawicielstwa w 129 miastach Polski. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2007 roku firma będzie obecna na terenie całego kraju - w 200 miastach Polski przez sieć 1200 Punktów Obsługi Klienta.

InPost kieruje swoją ofertę zarówno do klientów masowych (korporacyjnych), jak i indywidualnych. Propozycją firmy są zupełnie nowe, kompleksowe usługi pocztowe odpowiadające wysokim wymaganiom odbiorców. Terminowość, jakość serwisu i atrakcyjne ceny determinują filozofię biznesową firmy InPost.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.inpost.pl

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) funkcjonuje od 1995 roku. Zrzesza firmy z branży marketingu bezpośredniego. W ramach SMB pracuje pięć zespołów roboczych: grupa agencyjna, telemarketingowa, bazodanowa, wysyłkowa i interaktywna. Działania SMB koncentrują się na edukowaniu i propagowaniu etycznych zasad postępowania, a także na tworzeniu korzystnego środowiska biznesowego dla całej branży. Obecnie zrzesza ponad 80 firm.

Więcej informacji o Stowarzyszeniu znajdą Państwo na stronie  www.smb.pl

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack