Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

20 Lipca 2012

Informacja prasowa
                                                                                                                                                                                                                                                         Kraków, 19 lipca 2012

 

InPost wzmacnia Dział Sprzedaży

 

Transfer roku na rynku pocztowym dokonany - nowy dyrektor handlowy InPost prosto z Poczty Polskiej

 

InPost – największy niezależny operator pocztowy – rozbudowuje Dział Sprzedaży. W lipcu do zespołu dołączył Janusz Jank, który objął stanowisko dyrektora handlowego. Janusz Jank odpowiedzialny będzie – dzięki doskonałej znajomości branży oraz rynku usług pocztowych, praktyce w kształtowaniu oferty usługowej oraz wieloletniemu doświadczeniu w sprzedaży B2B i B2C – za sprzedaż usług listowych oraz paczkowych na rynku krajowym.

 

Kariera zawodowa Janusza Jank związana jest rynkiem tradycyjnych usług pocztowych, głównie w obszarze sprzedaży i marketingu. Nowy dyrektor handlowy InPost - przed rozpoczęciem współpracy z największym, niezależnym operatorem pocztowym – zdobywał doświadczenie na wszystkich szczeblach organizacyjnych w strukturach Poczty Polskiej. Ponadto, w latach 2003 -2011 Janusz Jank trzykrotnie pełnił funkcję dyrektora handlowego.

 

 

Janusz Jank jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Janusz Jank jest także stypendystą szkolenia „Know-How Found For East And Cental Europe. Management Traning in British Industry”, organizowanego przez Rząd Wielkiej Brytanii, które obejmowało między innymi projekty z zakresu zarządzania dla specjalistów pocztowych w British Post Office.

 

Rafał Brzoska, prezes InPost pozytywnie ocenia zamiany zachodzące w firmie - „Mimo spadkowej tendencji w sektorze tradycyjnej korespondencji, którą odnotowuje europejski rynek pocztowy, InPost cały czas odnotowuje wzrosty w zakresie liczby doręczanych listów. Wzmocnienie działu handlowego – dzięki włączeniu w jego struktury wysokiej klasy eksperta z zakresu rynku usług pocztowych i jednocześnie byłego pracownika Poczty Polskiej – wynika również z prowadzonych przez nas aktywności, związanych ze zbliżającą się liberalizacją rynku pocztowego”.

 

Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl otworzy 300 nowych placówek InPost w całej Polsce, równocześnie liczba miejscowości, w których będzie świadczyć swoje usługi dla odbiorców indywidualnych (nie tylko z wykorzystaniem paczkomatów) wzrośnie do 550, a dla instytucjonalnych do 8000.

 

InPost przygotowuje się również do wdrożenia jeszcze w 2012 roku urządzeń, których ideą jest zastępowanie klasycznych placówek pocztowych. Prototyp innowacyjnej maszyny, rewolucjonizującej – podobnie, jak Paczkomaty® InPost – jest już gotowy. Urządzenie umożliwi nie tylko nadawanie i odbiór listów oraz paczek, ale również pozwoli na dokonanie płatności oraz realizację prostych usług finansowych i ubezpieczeniowych. Pierwsze urządzenia staną – poza Polską – w krajach bałtyckich i południowej Europie.

 

„Jestem przekonany, że dokonany transfer pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe, uzyskiwane przez InPost. Ponadto - dzięki wieloletniemu doświadczeniu pana Janusza Jank - zdobywanemu w tak dużej korporacji, jaką jest Poczta Polska, doskonałej znajomości rynku oraz wysokich kompetencji sprzedażowych – wzmacniamy nie tylko zespół handlowy, ale zwiększamy jednocześnie swoje szanse na pozyskiwanie nowych, strategicznych kontraktów w zakresie usług pocztowych” – dodaje Rafał Brzoska.

 

Według szacunków Grupy Integer.pl krajowy rynek usług listowych to ok. 1,7 mld wysłanych listów, przy jednoczesnym spadku jego wielkości o około 5% w skali roku.

 

InPost systematycznie zwiększa liczbę doręczanych listów – z około 70 mln w 2009 roku, przez 123,5 mln w 2010 roku, aż do 163 mln w 2011 roku. Tym samym spółka obsługiwała na koniec 2011 roku około 14% rynku i prognozuje zwiększenie udziałów do 18-20% w 2012 roku.

 

 

InPost wspólnie ze swoimi parterami biznesowymi uczestniczy również – w celu umacniania swojej pozycji na rynku polskim – w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne. Zasięg, skala i wartość kontraktów mogą – w przypadku wygranej w postępowaniu – w znaczący sposób wpłynąć na wyniki finansowe spółki oraz jej udziały w pocztowym rynku krajowym.

 

Oferta InPost jest dostępna w 900 Punktach Obsługi Klienta w 230 miastach, przy czym korespondencja doręczana za pośrednictwem firmy trafia do ponad 7 tys. miejscowości na terenie całego kraju, z uwzględnieniem również tych najmniejszych. W 2011 roku Grupa Integer.pl otworzyła 120 nowych palcówek w całej Polsce. Równocześnie liczba miejscowości, w których Grupa świadczy swoje usługi dla odbiorców indywidualnych (nie tylko z wykorzystaniem paczkomatów) wzrosła do 450, a dla instytucjonalnych do 6000.

 

Strategicznie zdywersyfikowana działalność zabezpiecza również Grupę Integer.pl przed ryzykiem związanym z wysoko wycenianym, ale malejącym rynkiem tradycyjnych usług pocztowych.

 

Kluczowe plany rozwojowe spółki InPost obejmują:

 

Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do 18-20% do końca 2012 roku
• Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów do 220-250 mln przesyłek w 2012 roku, aż po osiągnięcie progu 280-300 mln listów w 2013 roku
Zwiększanie zasięgu działalności pocztowej, w tym rozwój sieci placówek oraz pozyskiwanie nowych kontraktów również w ramach przetargów publicznych
• Wdrożenie na polski i europejski rynek automatycznych terminali pocztowych, zastępujących tradycyjne punkty pocztowe
Rozwój i rozszerzanie portfolio klientów usługi Power Post /poczty hybrydowej, łączącej tradycyjne usługi pocztowe z funkcjonalnością poczty elektronicznej

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack