Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Obsługa sądów i prokuratur - wszystkie zasady jak dotychczas

07 Stycznia 2014

Informacja prasowa                                                                                                                                                                                                                                 7 stycznia 2014

 

Obsługa sądów i prokuratur – wszystkie zasady jak dotychczas

 

Gwarancja zachowania poufności i bezpieczeństwa przesyłek rejestrowanych

 

Polska Grupa Pocztowa, InPost i RUCH oferują gotowość operacyjną w związku z realizacją kontraktu dostarczania korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur. Usługa jest wykonywana w oparciu o ponad 7500 placówek, których lista jest dostępna w interaktywnej wyszukiwarce na stronach www.pgpsa.pl. Jednocześnie podkreślają, że dotychczas obowiązujące zasady w odbiorze przesyłek awizowanych dla obywateli pozostają bez zmian.

 

Warto podkreślić, że nie tylko PGP i InPost, lecz również Ruch S.A. posiada status operatora pocztowego (B00267) zarejestrowanego w Rejestrze Operatorów Pocztowych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zezwolenie UKE na prowadzenie działalności pocztowej potwierdza, że operator spełnia wymogi formalne, a tym samym daje to rękojmię bezpieczeństwa obrotu przesyłek.

 

Sądy i prokuratury nadają korespondencję w swoich siedzibach, niektóre zaś w obustronnie uzgodnionych placówkach sieci PGP. Trwają ponadto szczegółowe ustalenia operacyjne, których celem jest systematyczne usprawnianie procesów operacyjnych. Nadawcy uzyskają też liczne udogodnienia, z których nie mogli korzystać dotychczas – co oznacza wyższe standardy w procesie doręczania przesyłek, zmniejszenie liczby reklamacji oraz całkowicie elektroniczny proces weryfikacji świadczonych usług:

 
  • Automatyzacja nadawania listów - możliwość automatycznego drukowania kodów poleconych R na kopertach w oparciu o zmodyfikowaną aplikację do generowania korespondencji używaną przez sądy (eliminacja procesów manualnych, klejenie kodów R odejdzie do lamusa)
  • Możliwość generowania elektronicznych książek nadawczych, co pozwoli na sprawny obieg informacji o przesyłkach oraz automatyzację procesu rozliczania i fakturowania
  • Monitorowanie korespondencji niezależnie od typu przesyłki - śledzenie korespondencji w trybie online
  • Dostęp do zeskanowanego ZPO (potwierdzenia odbioru) – od 1 czerwca 2014
  • Całkowicie elektroniczny proces weryfikacji świadczonych usług – PGP posiada system GPS on-line w ramach nadzoru pracy doręczycieli i kurierów - pozyskane dane z książek nadawczych w formie elektronicznej pozwolą na weryfikowanie w czasie rzeczywistym pracy doręczyciela. Operator będzie mógł generować alerty o ewentualnych nieodwiedzonych adresach. Docelowo system będzie mógł układać doręczycielowi plan chodu (np. drukować przesyłki w kolejności doręczania)
  • W placówkach sieci RUCH terminale pocztowe będą połączone on-line z systemem operatorów pocztowych, dzięki czemu informacja o odebraniu listu awizowanego może trafić do sadu online w czasie rzeczywistym (już od 1 czerwca 2014).
  •  

Z kolei obywatele będą mogli odbierać awizowane przesyłki w dogodniejszych godzinach na dotychczasowych zasadach:

 
  • Przesyłka będzie dostarczana przez doręczyciela sieci PGP lub InPost
  • W przypadku nieobecności adresata, pozostawione zostanie awizo przesyłki rejestrowanej ze wskazaniem m.in. adresu i godzin funkcjonowania placówki, w której można ją odebrać
  • Osoba odbierająca przesyłkę awizowaną będzie zobowiązana do potwierdzenia tożsamości w oparciu o aktualny dokument lub okazania stosownego upoważnienia
  • Przestrzegana będzie całkowita poufność przekazywanej korespondencji, jak również zasady właściwego jej doręczania
  •  

„Jesteśmy gotowi do realizacji nawet tak dużego kontraktu – w 2013 roku obsłużyliśmy 240 mln przesyłek. Mamy doskonale przygotowane zasoby technologiczne, nowoczesną sortownię i świetną logistykę – w Paczkomatach 98% przesyłek dostarczanych jest w ciągu 24 godzin. Dzięki zaoferowanej technologii sądy i prokuratury będą mogły nie tylko uzyskać dostęp do technologii, z której dotychczas nie miały możliwości korzystać. Dzięki nam instytucje te będą mogły łatwiej generować korespondencję, co oszczędzi czas pracowników i wpłynie na redukcję kosztów procesowych. Z pewnością będziemy zatrudniać nowych doręczycieli i tworzyć miejsca pracy – zwłaszcza w obliczu zwolnień w Poczcie Polskiej”mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.

 

 

„Mierzymy się z zaskakującym wyzwaniem. Nie tylko musimy udowodnić, że prywatny operator potrafi równie dobrze, a nawet lepiej obsługiwać korespondencję awizowaną. Trudniejszą kwestią stało się przełamywanie stereotypów i przyzwyczajeń, włącznie z tym, iż osoba mająca w dłoni stempel jest bardziej godna zaufania. Podejmujemy się tej rewolucji, apelujemy jednak o więcej obiektywizmu i rzetelnej oceny, a nie tworzenie niepotrzebnych barier mentalnych. Zwłaszcza, że wiele placówek Poczty Polskiej na terenach wiejskich znajduje się w sklepikach spożywczych czy papierniczych i nikt nie kwestionuje bezpieczeństwa korespondencji czy uczciwości pracowników takich punktów. My postawimy na wzrost efektywności dostarczanej korespondencji – dzięki czemu Polaków przestanie prześladować awizo pocztowekomentuje Leszek Żebrowski, prezes zarządu PGP.

 

 

„Placówka RUCHu kojarzy się Polakom z bliskością i szybkością obsługi. Nie dość, że jest długo czynna, to zwykle jest po drodze. Tak właśnie powinniśmy odbierać nowy rozdział w dostarczaniu przesyłek zarówno listownych jak i paczek w Polsce. Podobne rozwiązania już dawno zostały zastosowane przykładowo w Szwecji czy Niemczech i nie tylko nie budzą żadnych kontrowersji, a wręcz ułatwiają życie klientom. Pracownicy placówek RUCH są przygotowani i przeszkoleni w zakresie obsługi korespondencji, stosując jednocześnie zasady właściwego wydawania i przechowywania przesyłek awizowanych” dodaje Igor Chalupec, prezes RUCH S.A.

 

W dniu 18 grudnia 2013 roku Polska Grupa Pocztowa podpisała umowy ze Skarbem Państwa – Sądem Apelacyjnym w Krakowie oraz Prokuratorem Generalnym na obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur. Dwuletni kontrakt, który wszedł w życie od stycznia 2014 roku, jest wart ok. 500 mln złotych. PGP doręczy w trakcie obowiązywania umów ponad 100 mln przesyłek, czyli przeciętnie ponad 4 mln listów, paczek oraz przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym miesięcznie. Umowa będzie realizowana we współpracy z InPost oraz siecią ponad 5000 placówek RUCH.

 

Zgodnie z decyzją Centrum Zakupów Instytucja Gospodarki Budżetowej z dnia 22 listopada 2013 roku, Polska Grupa Pocztowa złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę korespondencji sądów powszechnych oraz prokuratur. PGP złożyła ofertę niższą o ponad 84 mln zł od Poczty Polskiej.

 

Udział Polskiej Grupy Pocztowej w przetargu organizowanym przez Centrum Zakupów był możliwy dzięki zmianie warunków SIWZ na podstawie orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 października 2013 roku, że żaden sąd i prokuratura w Polsce nie może domagać się, by dowód nadania przesyłek poleconych nadawanych przez sądy lub prokuratury, był wystawiany z mocą urzędową, o której mowa w art. 17 prawa pocztowego.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack