Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Paczkomaty® InPost: umowa z CX Express w Hong Kongu

02 Kwietnia 2014

Informacja prasowa                                                                                                                                                                                                                   2 kwietnia 2014

 

Paczkomaty® InPost: umowa z CX Express w Hong Kongu

 

Grupa Integer.pl – właściciel największej na świecie sieci automatycznych terminali umożliwiających samodzielne odbieranie i nadawanie przesyłek – rozpoczyna współpracę z CX Courier – czołowym azjatyckim operatorem kurierskim. Umowa zakłada rozstawienie łącznie 300 Paczkomatów na terytorium Hong Kongu do końca 2016 roku. Pierwsze innowacyjne maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku. Według szacunków współpraca z Grupą Integer.pl pozwoli CX Courier zwiększyć udział w rynku do 30% w ciągu 2 najbliższych lat. Każdego miesiąca w Hong Kongu dostarczanych jest około 4,5 miliona przesyłek.

 

W ostatnich miesiącach Grupa Integer.pl na szeroką skalę prezentowała swoje urządzenia w Azji. Już pierwszy pokaz Paczkomatów InPost dla 8 potencjalnych partnerów zakończył się sukcesem, skutkując partnerskimi negocjacjami z lokalnymi firmami kurierskimi. Efektem aktywności największego dostawcy Paczkomatów jest nowo podpisana umowa z CX Express, która rozpoczęła zapowiadaną przez Grupę Integer.pl ekspansję w Chinach.

 

 

Kooperacja polskiej firmy z partnerem w Hong Kongu oparta jest na modelu mieszanym. Grupa Integer.pl wynajmie CX Express – na podstawie kontraktu na wyłączność – swoje innowacyjne urządzenia i jednocześnie rozwijać będzie sieć terminali brandowaną własną marką InPost współpracując z CX Express jako partnerem logistycznym.

 

Obecnie trwają także finalne ustalenia obu firm w zakresie lokalizacji terminali. Wiadomo już, że pojawią się one m.in.: w pobliżu największych w Hong Kongu osiedli mieszkaniowych i apartamentowców, w supermarketach, centrach biznesowych, na stacjach tramwajowych i kolejowych, a także w okolicach: uniwersytetów i dużych parkingów.

 

Początek współpracy następuje w momencie największego w historii kontynentu azjatyckiego boomu na rynku e-commerce. Według przewidywań analityków do roku 2020 spodziewany wzrost wielkości handlu za pośrednictwem internetu w krajach tego regionu może wynieść aż 186%1.

 

„Zarówno Hong Kong, jak i Chiny to rynki absolutnie unikatowe – nie tylko ze względu na tempo wzrostu e-handlu, które bije na głowę wartości obserwowane w Europie, ale również z uwagi na mentalność społeczeństwa. E-konsumenci należą tu do najbardziej zapracowanych ludzi na świecie, dlatego oczekują jak najwygodniejszej formy dostawy produktów. Lokalni kurierzy zmagają się z jednej strony z coraz większą liczbą przesyłek wysyłanych do i z Chin, a z drugiej strony z problemem dostępnych nieruchomości, gdzie cena za wynajem powierzchni rośnie w ekspresowym tempie, a to utrudnia budowanie centrów logistycznych. Przykładowo, jeden z największych chińskich e-detalistów wysyła do Hong Kongu ponad 120 tys. paczek dziennie, a przewiduje ich wzrost nawet do 500 tys. w 2016 roku. Z całą pewnością współpraca z CX Courier zrewolucjonizuje tutejszy rynek dostaw. Paczkomaty® InPost pozwalają na znaczące ograniczenie kosztów działalności naszych partnerów – zaoferujemy więc wspólnie innowacyjne rozwiązanie dla wymagających e-konsumentów w Hong Kongu” – mówi Christian Secci, dyrektor generalny InPost Asia.

 

CX Courier to jedna z 5-ciu największych firm kurierskich w Hong Kongu, posiadająca 20% udział w rynku. Specjalizuje się w dostawach dla branży e-commerce. Oferuje usługi na rynku krajowym oraz dostawy do blisko 80. krajów na świecie. Główny cel firmy w najbliższych latach zakłada umocnienie swojej pozycji na rynku e-handlu przez liczne – regionalne i globalne – partnerstwa, zwłaszcza w zakresie wprowadzania innowacyjnych form dostawy produktów.

 

„Współpraca z Grupą Integer.pl i Paczkomatami InPost to dla nas najbardziej naturalny i logiczny krok, który bez wątpienia pomoże CX Express w podboju rynku e-commerce w Azji. Jesteśmy podekscytowani rozpoczynającą się kooperacją także dlatego, że widzimy w Paczkomatach InPost olbrzymią szansę na realne zmiany w obszarze ‘ostatniej mili’ – największej zmory w zakresie dostarczania przesyłek. Konsumenci mieszkający w Hong Kongu nie będą już musieli czekać na swoją paczkę w domu, ani stać w długich sklepowych kolejkach. To model win-win dla każdego” – dodaje Johnson Yim, dyrektor zarządzający CX Courier.

 

Paczkomaty® InPost od kliku lat podbijają międzynarodowe rynki – korzysta z nich już 12 mln użytkowników, a 95% paczek jest gotowa do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Innowacyjne terminale są już dostępne w 20 krajach na całym świecie. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – niemal 3500 Paczkomatów. Aż 98% użytkowników Paczkomatów deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 94% z nich poleca je znajomym.

 

Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów InPost jest realizowana we współpracy z funduszem PineBridge i zakłada uruchomienie 10.000 Paczkomatów w Europie w ciągu najbliższych 3 lat. Obecnie trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. W ciągu najbliższych 3-4 lat Paczkomaty® InPost pojawią się nie tylko w Azji, ale również w obu Amerykach. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

 

Najwyższą jakość i innowacyjność Paczkomatów InPost potwierdził tryumf InPost w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2013. Tym razem spółka zwyciężyła w kategorii ‘Obsługa Klienta’, pokonując operatorów takich, jak: Singapore Post oraz LibanPost.

 

Paczkomaty® InPost na stałe zagościły również w świadomości internetowych konsumentów. InPost wspólnie z NCR zwyciężył również w międzynarodowym konkursie Postal Technology International Awards, w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’. Za ‘Innowację Roku’ Jury konkursu uznało Paczkomat modułowy V generacji.

 

Z kolei w Wielkiej Brytanii Paczkomaty® InPost zdobyły tytuł „The Delivery Excellence Award 2014”, w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”. W głosowaniu internautów innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl pokonały czołowych graczy rynku pocztowo-kurierskiego w Wielkiej Brytanii na czele z: DPD, Nightline, Arrow XL, ByBox oraz UK Mail.

 

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.ploraz www.inpost.pl.

 

(1) Źródło: http://www.emarketservices.com/start/News/International/news/International-e-Commerce-will-soar-1---in-the-next-three-years__5312.html?xz=0&cc=1&sd=1&ci=5312

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack