Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Paczkomaty® InPost umowa z MetaPack Group w Wielkiej Brytanii

11 Sierpnia 2014

Informacja prasowa                                                                                                                                                                                                                             11 sierpnia 2014

 

Paczkomaty® InPost – umowa z MetaPack Group w Wielkiej Brytanii

 

InPost – operator największej na świecie sieci Paczkomatów® - podpisał porozumienie o współpracy z MetaPack Group – jedną z najpopularniejszych platform do zarządzania dostawami na lokalnym i międzynarodowym rynku e-commerce. Brytyjscy e-detaliści – korzystający z usług MetaPack Group – oraz klienci sklepów internetowych zyskają możliwość nadawania i odbierania towarów za pomocą najnowocześniejszego typu maszyn click&collect. Do ich dyspozycji udostępniona zostanie cała sieć Paczkomatów® InPost funkcjonująca na Wyspach Brytyjskich. Liczy ona aktualnie około 1000 terminali.

 

 

Dzięki możliwości wysyłania przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, Paczkomaty® InPost istotnie zwiększą elastyczność dostaw wielu czołowych detalistów, korzystających z rozwiązania MetaPack Group. Współpraca obu firm rozszerzy działalność innowacyjnych terminali na Wyspach, czego pozytywne skutki odczują także brytyjscy konsumenci. Kolejna grupa e-klientów zyska bowiem możliwość komfortowego odbioru towarów z Paczkomatów® InPost w wielu dogodnych lokalizacjach o dowolnej porze dnia lub nocy.

 

Umowa partnerska – nawiązana przez MetaPack Group z InPost – została podpisana w odpowiedzi na rosnące oczekiwania Brytyjczyków, którzy coraz chętniej korzystają z alternatywnych metod dostarczania towarów zamawianych drogą online. Z ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Venda – czołowego dostawcę rozwiązań dla e-handlu – wynika, że aż 43% konsumentów preferuje niestandardowe opcje doręczeń, na czele których znajdują się usługi click&collect1.

 

Celem nadrzędnym MetaPack jest pomoc e-detalistom – robimy wszystko, aby mogli oni oferować swoim klientom szeroki wybór metod dostarczania towarów. Chcemy dać im możliwie jak największą swobodę, dlatego proponujemy bardzo wiele opcji dostawy gwarantujących najwyższy komfort przy dokonywaniu zakupów online. Usługi typu click&collect to niezwykle użyteczna innowacja, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że uczestniczymy w rozwoju sieci Paczkomatów® InPost w Wielkiej Brytanii. W rozwiązaniu naszego nowego partnera dostrzegamy ogromny potencjał – podobny do tego, jakie niosą ze sobą inne alternatywne opcje dostawy proponowane przez MetaPack: dostawy tego samego dnia oraz usługi kurierskie świadczone w niedziele” – mówi Simon Croft, Carrier Account Director w MetaPack Group.

 

MetaPack pomaga właścicielom e-sklepów w łatwy i przejrzysty sposób zarządzać dostawami towarów na rynku e-commerce. Platforma umożliwia prostą integrację systemu sprzedażowego z innowacyjnymi oraz dedykowanymi metodami dostarczania produktów, takimi jak: click&collect, dostawami tego samego dnia czy dostawami w niedziele.

 

Beneficjentami naszych elastycznych dostaw za pomocą Paczkomatów® InPost są zarówno docelowi konsumenci, jak i detaliści, którzy pragną zapewnić swoim klientom jeszcze lepszą ofertę i większą wygodę. Integracja naszych usług z innowacyjną platformą MetaPack to również jednoznaczna korzyść dla obu biznesowych partnerów: InPost po raz kolejny zwiększa zasięg działania Paczkomatów® na rynku brytyjskim, MetaPack z kolei rozszerza swoją ofertę o rewolucyjną usługę, która podbija serca Brytyjczyków. Na współpracy zyskują wszyscy uczestnicy rynku” – mówi Michelle De Pasquele, dyrektor handlowy InPost UK.

 

Paczkomaty® InPost to największa sieć automatycznych urządzeń typu click&collect w Wielkiej Brytanii. Na Wyspach funkcjonuje obecnie ponad 1000 terminali, a do końca 2014 roku liczba ta zwiększy się do 1500.

 

Maszyny obecne są w wielu dogodnych lokalizacjach – we współpracy z Transport for London, londyńskim zarządcą metra – InPost uruchomił już terminale m.in. na parkingu przy stacji metra Buckhurst Hill oraz na dworcu autobusowym Victoria Station. Innowacyjne urządzenia pojawią się także niebawem w sieci supermarketów Morrisons – obejmującej 500 sklepów w Zjednoczonym Królestwie.

 

Na mocy podpisanej niedawno umowy partnerskiej, Paczkomaty® InPost w znaczącym stopniu zwiększą również elastyczność dostaw konsumentom korzystającym z oferty czołowego gracza rynku logistycznego w Wielkiej Brytanii – firmy P4D.

 

Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował także działania związane z rozwojem sieci Paczkomatów®na innych rynkach europejskich. Tylko w ostatnim czasie, sfinalizowano strategiczne porozumienie o współpracy z TNT Express Italy oraz wiodącą włoską platformą e-commerce Banzai. Do końca 2015 we Włoszech zostanie uruchomionych aż 1000 Paczkomatów® InPost. Terminale już jesienią pojawią się również we Francji. Będzie to pierwszy etap wdrożenia Paczkomatów® InPost na francuskim rynku. Ofensywa obejmie docelowo większość kraju, w którym stanie łącznie 2500 rewolucyjnych maszyn w ciągu dwóch lat. Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów® InPost zakłada zawieranie istotnych porozumień na każdym ze światowych rynków – we Francji m.in. z partnerem logistycznym Colis-Privé.

 

Innowacyjne terminale są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Malezję, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

 

Najwyższą jakość i innowacyjność Paczkomatów® InPost potwierdził tryumf InPost w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2013. Tym razem spółka zwyciężyła w kategorii ‘Obsługa Klienta’, pokonując operatorów takich, jak: Singapore Post oraz LibanPost.

 

Paczkomaty® InPost na stałe zagościły również w świadomości internetowych konsumentów. InPost wspólnie z NCR zwyciężył również w międzynarodowym konkursie Postal Technology International Awards, w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’. Za ‘Innowację Roku’ Jury konkursu uznało Paczkomat® modułowy V generacji.

 

Z kolei w Wielkiej Brytanii Paczkomaty® InPost zdobyły tytuł „The Delivery Excellence Award 2014”, w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”. W głosowaniu internautów innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl pokonały czołowych graczy rynku pocztowo-kurierskiego w Wielkiej Brytanii.

 

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl oraz www.metapack.com.

 

(1) Źródło: http://internetretailing.net/2014/07/online-deliveries-continue-to-grow-but-alternative-methods-are-still-to-break-through/

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack