Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Paczkomaty® InPost w Czechach – umowa ‘na wyłączność' z IN TIME

08 Maja 2013

Informacja prasowa
                                                                                                                                                                                                                                 Kraków, 8 maja 2013

 

Paczkomaty® InPost w Czechach – umowa ‘na wyłączność' z IN TIME

 

Wzorem Słowacji, Grupa Integer.pl wdraża Paczkomaty na terenie Czech w modelu ‘na wyłączność’. Strategicznym partnerem biznesowym spółki jest IN TIME - wiodący gracz rynku kurierskiego w sektorze B2B. Implementacja sprawdzonej już formuły rozwoju sieci Paczkomatów InPost zagwarantuje Grupie Integer.pl nie tylko stałe przychody z dzierżawy skrytek, ale również – dzięki minimalnym, gwarantowanym progom zapełnienia urządzeń – w pełni zabezpiecza koszty utrzymania sieci już od momentu wdrożenia usługi na danym rynku.

 

Czeska ofensywa Grupy Integer.pl zakłada docelowo rozlokowanie minimum 150 Paczkomatów InPost, z czego już około 100 maszyn zostanie wdrożonych do końca 2013 roku. Dotychczas polski operator uruchomił na terenie Czech 70 automatów do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, a 21 z nich jest zlokalizowanych w sklepach sieci Kaufland - z którymi Grupa Integer.pl podpisała wieloletnie umowy o współpracy.

 

Wszystkie Paczkomaty® InPost na terenie Czech funkcjonować będą w modelu ‘na wyłączność’ wynajmu skrytek przez IN TIME. Klienci czeskich sklepów internetowych będą mogli korzystać z opcji odbioru przesyłek z Paczkomatów InPost jeszcze w I półroczu 2013.

 

„Czeski rynek e-commerce jest niezwykle perspektywiczny, dlatego jesteśmy przekonani, że daje nam on wiele możliwości rozwoju usług paczkomatowych. Jego potencjał stanowi nie tylko ponad 7,4 milionowa baza użytkowników Internetu(1) , ale także ogromna liczba e-sklepów. Szacuje się, że w 2011 roku w Czechach działało około 21 tysięcy(2) tego typu podmiotów. Dobre wyniki w e-handlu Czechy osiągają dzięki temu, że zakupy internetowe robi ponad 60% mieszkańców(3) . Tym samym jesteśmy pewni szybkiego sukcesu w zakresie rozwoju sieci Paczkomatów InPost za południową granicą” – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

 

Na korzyść czeskiego rynku e-commerce przemawia także wysoki poziom penetracji internetu. Według Internet World Stats wynosi on 73%, osiągając średnią dla krajów UE i przewyższając jednocześnie polski wskaźnik o 8,1 punktu procentowego(4).

 

„Głównym powodem robienia zakupów przez Internet jest w przypadku Czechów ‘wygoda’, a nie, jak w Polsce – oszczędność. To dodatkowo wzmacnia naszą decyzję o wejściu z Paczkomatami na ten rynek. Co ciekawe – czeskie e-sklepy generują większy obrót niż platformy akcyjne(5). Jest to sytuacja skrajnie odmienna niż w Polsce. Analizując te dane w zestawieniu ze średnią wartością koszyka zakupowegowiększego w przypadku Czechów o 25%(6) względem polskich e-konsumentów – to pod pewnymi względami można uznawać czeski rynek e-commerce za bardziej perspektywiczny do prowadzenia biznesu niż polski e-handel - dodaje Brzoska.

 

Równolegle do wzmożonej ekspansji w Czechach, Grupa Integer.pl rozpoczęła wdrażanie Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Do końca 2013 roku spółka rozlokuje aż 2.000 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, uwzględniając 200 automatów, które już funkcjonują w UK. Jednocześnie tylko w 2013 roku - w ramach 4-letniego programu inwestycyjnego, realizowanego wspólnie z PineBridge Investments – Grupa Integer.pl uruchomi około 3.400 nowych Paczkomatów na całym świecie, przeznaczając na ten cel około 65 mln euro w skali roku. Plany w tym zakresie obejmą – poza Wielką Brytanią - m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję. Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch lat Paczkomaty InPost mogą pojawić się również w obu Amerykach, a potem także w Azji. Całościowo inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro.

 

(1) Stan na czerwiec 2012, źródło: Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/europa.htm#cz
(2) Dane za 2011 rok, źródło: Shoptet.cz, http://www.ceeitandtelecom.com/119093/E-sales-in-Czech-Republic-hit-CZK-37bn-in-2011.shtml
(3) Źródło: Czech Republic B2C E-Commerce Report 2012, http://www.pr.com/press-release/458288
(4) Źródło: Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/europa.htm#cz
(5) Źródło: http://mensis.pl/zarzadzanie/rynek-e-commerce-kierunek-poludnie/
(6) Źródło: http://mensis.pl/zarzadzanie/rynek-e-commerce-kierunek-poludnie/

 

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl oraz www.inpost.pl.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack