Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

20 Stycznia 2015

InPost - globalny lider w obszarze automatyzacji usług pocztowo-kurierskich i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® - rozpoczął współpracę z IBS.it. Dzięki niej klienci tej największej księgarni internetowej we Włoszech będą mogli zamówić wymarzoną książkę i odebrać ją w jednym ze 100 innowacyjnych terminali funkcjonujących obecnie w tym kraju. Nowa usługa zapewni klientom wygodną i szybką opcję dostawy.

Dotychczas e-księgarnia IBS.it oferowała odbiór jedynie za pośrednictwem sieci stacjonarnych placówek TNT Points. W ramach współpracy z TNT Italy Paczkomaty® InPost – działające obecnie w 100 wybranych lokalizacjach na terenie Włoch - zapewnią szybki i wygodny model dostawy książek oraz innych produktów znajdujących się w ofercie IBS.it, a zamówienie będzie można odebrać o dowolnej porze dnia lub nocy w wybranej przez siebie lokalizacji.

„Paczkomaty® InPost nie tylko dają impuls przyspieszający rozwój sektora e-commerce, ale zmieniają też mechanizm relacji między klientami i dostawcami produktów. Jesteśmy w stanie zapewnić każdy element łańcucha dostaw na poziomie operacyjnym pomiędzy sprzedającymi, a kupującymi. Jesteśmy świadomi wartości dodanej, jaką stanowi nasza usługa - jej wpływu na wzrost obrotów branży e-commerce, a także pozyskiwanie nowych klientów przy jednoczesnym wzmocnieniu relacji z obecnymi – jesteśmy przekonani, że dotychczasowe umowy z włoskimi partnerami biznesowymi korzystnie wpłyną na rozwój naszej sieci we Włoszech” – mówi Stefano Moni, Dyrektor Zarządzający InPost Italy.

Plany ekspansji Paczkomatów® InPost przewidują ustawienie 1000 innowacyjnych terminali we Włoszech do końca 2015 roku.

„O rozwoju rynku e-commerce decydują przede wszystkim usługi związane z dostarczeniem określonego towaru do domu zamawiającego. Jest to bardzo złożony proces, który wymaga ciągłości, niezawodności, a także dużej terminowości ze strony operatorów logistycznych. Ścisłe partnerstwo z TNT ma na celu wdrożenie jednego z najbardziej zaawansowanych obecnie rozwiązań na rynku, które chcemy zaoferować naszym klientom. Dzięki wykorzystaniu Paczkomatów® możemy zaoferować prawdziwie nową usługę, która ułatwi odbiór przesyłek i umożliwi realizację naszego głównego celu, jakim jest utrzymanie wysokiego poziomu satysfakcji konsumentów” – ocenia Guido Rugginini, Dyrektor Operacyjny w IBS.it.

Dynamiczna ekspansja Paczkomatów® InPost jest odpowiedzią na szybki wzrost wartości e-handlu na Półwyspie Apenińskim. Prognoza dynamiki sprzedaży internetowej na koniec 2014 roku wynosi ok. 17%, a poziom obrotów szacowany jest na ok. 13,2 miliarda euro. Rok 2013 zakończył się także wzrostem wartości rynku m-commerce, który sięgnął 637 milionów euro, a oczekiwany wzrost w 2014 roku ma wynieść 85% - oznacza to, że spodziewana wartość tego kanału przekroczy miliard euro1

„Właściciele e-sklepów są świadomi wysokiego poziomu zaufania konsumentów, jakim darzą usługi świadczone w ramach sieci TNT Points. Nasze rozwiązania są traktowane jako swoista wartość dodana serwisów, które wybrały nasz model obsługi logistycznej. Jako największy operator w zakresie dostaw dla e-commerce we Włoszech pragniemy podkreślić, że umowa z IBS.it jest dla nas bardzo ważna i dlatego wspólnie z firmą InPost chcemy rozwijać sieć usług paczkomatowych na terenie Półwyspu Apenińskiego. Naszym zdaniem umożliwienie konsumentom odbioru przesyłek bez ograniczeń czasowych w wybranej przez nich lokalizacji to gigantyczny krok do przodu w zakresie obsługi klienta”komentuje Luca Dozio, TNT Italy Business Development Senior Manager.

Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieci Paczkomatów® we Włoszech, finalizując strategiczne porozumienie z TNT Express Italy.Firma TNT jest odpowiedzialna za obsługę logistyczną terminali InPost. InPost nawiązał także współpracę z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. Współpraca z TotalErg jest więc kolejnym elementem strategii  InPost, zakładającej ciągłe zwiększanie zasięgu rewolucyjnej usługi we Włoszech.

Urządzenia InPost „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także:, Kolumbię, Arabię Saudyjską, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie.

Najwyższą jakość usług InPost potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014”.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl, www.inpost24.it, a także www.ibs.it.

1 Źródło: Observatory eCommerce B2c Netcomm - Politecnico of Milan

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack