Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

PGP dostarczy listy z 52 komend Policji w województwie lubelskim

19 Lutego 2015

Polska Grupa Pocztowa dostarczy listy z 52 komend Policji w województwie lubelskim. W przetargu ogłoszonym przez wojewódzką komendę Policji w Lublinie PGP pokonała Pocztę Polską, która zaoferowała cenę wyższą o ponad 350 tys. zł. Dzięki otwartemu, konkurencyjnemu przetargowi, Policja zaoszczędziła ponad 1,2 mln zł wobec założonego budżetu, natomiast miasto Lublin w przetargu na obsługę korespondencji straciło ponad 1 mln zł.

 

Zawsze w przetargach, gdzie dopuszczona jest wolna konkurencja, wygrywa zamawiający, który na obsłudze korespondencji może zaoszczędzić setki tysięcy czy nawet miliony złotych. Niestety nadal tylko w części instytucji państwowych i samorządowych istnieje przeświadczenie, że monopol jest korzystny tylko dla monopolisty. Każda firma czy instytucja - wspierając monopol - traci natomiast konkretne pieniądze. Włodarze Lublina powinni sobie zdawać sprawę, że gdyby dopuścili konkurencję, to także oferta monopolistycznej Poczty Polskiej byłaby znacznie niższa”powiedział Witold Szczurek, prezes zarządu PGP SA.

Jak twierdzi Witold Szczurek, władze miasta Lublina ogłosiły przetarg, jednak warunki były sformułowane w taki sposób, że ofertę mogła złożyć tylko Poczta Polska, która znając warunki konkursu, dała nierynkowe ceny i w efekcie wygrała konkurs. Miasto Lublin nie tylko musiało zapłacić więcej niż założyło w budżecie, ale także straciło w ten sposób ponad 1 mln zł, które zaoszczędziłoby, gdyby do przetargu dopuszczono konkurencję.

„Najwyraźniej Lublin to bogate miasto i nie ma innych pilnych wydatków, woli więc wspierać pocztowy monopol. Ciekaw jestem, czy takiego samego zdania są mieszkańcy tego miasta i czy nie chcieliby przeznaczyć dodatkowego miliona złotych na remonty ulic lub wsparcie szkół i przedszkoli”podkreślił Witold Szczurek.

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z technologicznych liderów polskiego rynku pocztowego, świadczącym usługi doręczania na terenie Polski i wszystkich krajów należących do Światowego Związku Pocztowego. W swoim procesie doręczeniowym PGP wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze. Cały proces wspomagany jest przez system informatyczny, rejestrujący codzienny ruch przesyłek. Umożliwia to ich śledzenie na każdym etapie dystrybucji i pozwala na bieżące rozliczanie poszczególnych operacji.

W ostatnim czasie Polska Grupa Pocztowa podpisała z P4 - właścicielem marki PLAY - umowę na obsługę korespondencji. Ma to przyspieszyć obsługę korespondencji wymagającej zwrotnego potwierdzenia odbioru, zautomatyzować i uprościć obsługę korespondencji, a także obniżyć koszty całego procesu. 

W grudniu 2014 InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA (PGP). Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego, wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost oferuje atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja – oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza).InPost notuje także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5 – a ponadto wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO), które było m.in. przedmiotem przetargu dla P4.

Polska Grupa Pocztowa zakończyła wdrożenie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru we wszystkich sądach dwóch apelacji: krakowskiej i białostockiej. Na potrzeby 65 sądów obu apelacji pracuje blisko 1000 doręczycieli wyposażonych w elektroniczne terminale, a awizowaną korespondencję można odebrać w aż 500 punktach awizacyjnych.

Dzięki zastosowaniu elektronicznych terminali obrót korespondencją sądową po wprowadzeniu EPO jest krótszy nawet o kilkanaście dni.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.inpost.pl oraz www.pgpsa.pl.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack