Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

07 Listopada 2006

Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej

Obniżki cen usług pocztowych to główne korzyści, jakie widzą Polacy w przełamaniu monopolu Poczty Polskiej. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że aż 64% respondentów chciałoby tańszych usług.

Na drugim miejscu wymieniana jest lepsza jakość usług oraz szybsze tempo ich realizacji (po 31%). Młodzi ludzie - w wieku 15-19 lat - po wejściu na rynek konkurenta spodziewają się szybszych usług. Zdaniem Polaków, dzięki zniesieniu monopolistycznych działań na rynku pocztowym, należy oczekiwać mniejszych kolejek (19%) oraz milszej obsługi (10%). Konkurencji Poczty Polskiej częściej chcą osoby z wykształceniem wyższym i licencjackim, kierownicy i specjaliści oraz prywatni przedsiębiorcy.

Jakie korzyści widzi Pan/Pani w pojawieniu się konkurencji dla Poczty Polskiej? N=1005, wśród mieszkańców Polski w wieku 15+

Operatorzy pocztowi w Polsce (głównie Poczta Polska) nie są jeszcze w pełni przystosowani do funkcjonowania w warunkach konkurencji. Wiąże się to m.in. z wpływem państwa na procesy rynkowe, np.: przez nałożenie na publicznego operatora pocztowego obowiązku świadczenia usług powszechnych.

Od 1 stycznia 2006 r. nastąpiła częściowa liberalizacja rynku usług pocztowych. Poza obszarem zastrzeżonym dla Poczty Polskiej znalazły się przesyłki ważące od 50 do 350 g. Jednak większość realizowanych przesyłek to listy do 50 g, na które Poczta Polska do 2009 r. nadal będzie miała monopol. Tym częściowo uwolnionym obszarem mogą być w szczególności zainteresowani operatorzy lokalni, którzy zechcą przejąć od Poczty Polskiej rynek usług dla administracji publicznej, przedsiębiorstw oraz innych nadawców masowych.

Dla klienta większa konkurencja oznacza poprawę jakości. Będzie on też mógł liczyć na coraz szerszą ofertę, za którą zapłaci mniej.

Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 –7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack