Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Sieć Paczkomatów InPost już ma 1300 lokalizacji

15 Kwietnia 2015

InPost – lider w zakresie rozwiązań dedykowanych branży e-commerce i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® - powiększył liczbę innowacyjnych terminali w Polsce o kolejnych 200 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie sieci wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Spółka zamierza kontynuować ekspansję i zainstaluje w 2015 roku łącznie 600 nowych Paczkomatów®. Za realizację tych założeń będzie odpowiedzialny Ireneusz Kazimierczyk, doświadczony specjalista w zakresie rozwoju sieci, który od marca 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

Decyzja o uruchomieniu nowych lokalizacji Paczkomatów® InPost na terenie Polski to efekt dynamicznie rosnącej popularności tych urządzeń wśród konsumentów. Statystyki wskazują, że aż 99% klientów korzystających z tej formy dostawy jest zadowolonych z terminowości i jakości usług świadczonych za pomocą terminali InPost, a blisko 60% produktów odbieranych jest z nich poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych.

Uruchomienie Paczkomatów® InPost w kolejnych 200 lokalizacjach to odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów. Z naszych obserwacji wynika, że wśród użytkowników platform e-sprzedażowych – takich, jak m.in. Allegro - to właśnie osoby zamieszkałe w mniejszych miejscowościach stanowią systematycznie powiększającą się grupę odbiorców zamawianych produktów. Popularność naszego rozwiązania i wysoką lojalność klientów potwierdzają statystyki. Zgodnie z naszymi najnowszymi danymi dynamika liczby paczek w 2014 roku w porównaniu z rokiem 2012 przekroczyła 440%. Zamierzamy kontynuować dotychczasowe tempo wzrostu i systematycznie powiększać nasz udział rynkowy”komentuje Ireneusz Kazimierczyk, Prezes Zarządu InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

Ireneusz Kazimierczyk zdobywał doświadczenie m.in. jako dyrektor krajowej ekspansji sieci sklepów Biedronka, dyrektor zarządzający i twórca centrali do obsługi ponad 250 sklepów Żabka, prezes zarządu Czerwonej Torebki, a w latach 2013 – 2015 prezes zarządu spółki Merlin.pl.

Paczkomaty® InPost są doceniane zarówno przez detalistów, jak i konsumentów na całym świecie. Wyróżnia je innowacyjność i wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Dzięki rewolucyjnemu serwisowi SzybkieZwroty.pl osoby dokonujące zakupów online mogą dokonać bezpłatnej wymiany lub zwrotu towaru do e-sklepu w jednym miejscu. W 2014 roku we wszystkich Paczkomatach® InPost zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Z kolei od lutego 2015  użytkownikom terminali została zaproponowana nowa funkcjonalność zaawansowanego śledzenia przesyłek.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6.500 e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

W listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty® InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki Grupy Integer.pl, ponad połowa przesyłek jest odbieranych z innowacyjnych terminali między godziną 17 a 20, a 30% w trakcie weekendu. Popularność korzystania z terminali poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost. Ograniczone opcjedostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie.

Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 4000 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’. 

Więcej informacji dostępnych jest na: www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl oraz www.integer.pl.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack