Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

30 Listopada 2015

Przychody i zyski dla narodowego operatora z awizacji listów

65 mln zł w ciągu dwóch lat – tyle InPost mógłby zapłacić Poczcie Polskiej tylko za udostępnienie placówek pocztowych w zakresie awizowania przesyłek. Oznacza to, że bez ponoszenia żadnych znaczących kosztów Poczta Polska mogłaby zwiększyć swoje zyski i ochronić pracowników przed redukcją premii lub zatrudnienia. Pierwsze propozycje współpracy InPost złożył Poczcie Polskiej już w 2012 roku. Obecnie toczą się rozmowy na temat udostępniania infrastruktury przy udziale UKE.

Ponadto od kwietnia 2015 roku obowiązuje umowa InPost i Poczty Polskiej na płatny dostęp do infrastruktury pocztowej. Jej kluczowym elementem jest udostępnienie InPost ponad 115 tysięcy zestawów skrytkowych, z których do tej pory mogli korzystać jedynie listonosze Poczty Polskiej. Umowa dotyczy całego kraju, na jej podstawie InPost dostarcza korespondencję do ponad 500 000 odbiorców, nieposiadających prywatnej skrzynki odbiorczej.

„Moglibyśmy zapewnić Poczcie Polskiej dodatkowy strumień przychodów bez ponoszenia żadnych znaczących kosztów. Awizowanie przesyłek na nasze zlecenie nie wymagałoby od Poczty żadnych wielkich wysiłków, sami dostarczylibyśmy do placówek Poczty Polskiej awizowane listy i sami byśmy je odbierali, w przypadku gdyby nie odebrał ich adresat. To ponadto możliwość ochrony miejsc pracy dla osób zatrudnionych w placówkach i poprawienie ich rentowności. Takie rozwiązanie jest także korzystne i oczekiwane przez Polaków, którzy chętnie odbieraliby swoją korespondencję w jednym punkcie, przy zachowanej odrębności operatorów” komentuje Krystian Szostak, członek zarządu InPost SA.

Współpraca pomiędzy Pocztą Polską a InPost w ramach udostępniania infrastruktury pocztowej jest przedmiotem rekomendacji UKE.

„Chcę wszystkim Państwu podziękować za wolę współpracy i wkład merytoryczny. Widzę, że każdy z zainteresowanych chce wprowadzić do tej koncepcji coś dobrego. Urząd Komunikacji Elektronicznej z rozwagą będzie wspólnie z wami szukał najlepszych dla rynku rozwiązań – powiedziała Magdalena Gaj, prezes UKE podczas dyskusji na temat wzajemnego dostępu do sieci pocztowej w dniu 27 października 2015 roku.

Ponad połowa Polaków uważa, że InPost i Poczta Polska powinny współpracować w zakresie dostarczania korespondencji. Według badania przeprowadzonego przez MillwardBrown aż 57% Polaków uważa, że InPost i Poczta Polska powinny współpracować w zakresie dostarczania korespondencji. Współczynnik ten jest wyższy w gronie respondentów znających firmę InPost i wynosi 68%[1]. Badania wskazują także, że aż 59% Polaków twierdzi, iż otwarcie rynku pocztowego na konkurencję pozytywnie wpłynęło na kondycję branży. Odsetek ten jest jeszcze wyższy w grupie osób znających firmę InPost i wynosi aż 73%.

InPost S.A. to największy niezależny operator pocztowy, działający na rynku od 2006 r. w ramach Grupy Kapitałowej Integer.pl i jedyny tego typu podmiot działający na skalę ogólnopolską. Od października 2015 r. notowany na GPW. Jest jedynym prywatnym operatorem pocztowym posiadającym co najmniej jedną stałą placówkę pocztową w każdej gminie miejskiej i miejsko-wiejskiej. InPost – jako jedyny operator w Polsce – dysponuje zintegrowaną ofertę, obejmującą usługi pocztowe, kurierskie i paczkomatowe. Dzięki zawarciu porozumienia o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online przez Allegro i InPost, e-sprzedawcy mają możliwość skorzystania z Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Polecony InPost oraz Allegro Kurier InPost. We wszystkich tych opcjach, klienci mają zagwarantowaną możliwość bezpłatnego zwrotu zamówionego produktu.

Ponadto spółka wprowadziła dostawy międzynarodowe InPost Cross Border. Oferta przesyłek zagranicznych obejmuje usługi kurierskie ‘door-to-door’ do 15 europejskich krajów oraz dostawę do Paczkomatów® InPost w Czechach i na Słowacji.

W skład Grupy InPost wchodzą również spółki: Polska Grupa Pocztowa SA (PGP SA), InPost Finanse sp. z o.o. i Bezpieczny List sp.z.o.o.

[1] Badanie zostało przeprowadzone techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interview) w dniach 30 stycznia – 3 lutego 2015 roku. Pytania zostały zadane ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie osób w wieku 15-75 lat – wynoszącej 1007 osób. Podczas dobierania próby respondentów uwzględniono rozkład terytorialny (16 województw i 7 klas wielkości miejscowości) oraz wzięto pod uwagę płeć i wiek ankietowanych.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack