Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Grupa Integer.pl wzmacnia struktury wewnętrzne

03 Września 2013

Informacja prasowa                                                                                                                                                                                                             Kraków, 3 września 2013

 

Grupa Integer.pl wzmacnia struktury wewnętrzne

 

Grupa Integer.pl – druga co do wielkości polska grupa pocztowa oraz niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy – wzmacnia swoją strukturę wewnętrzną w związku ze znaczącym przyspieszeniem zagranicznej ekspansji sieci rewolucyjnych Paczkomatów InPost oraz dynamicznym rozwojem Grupy w Polsce. W spółkach InPost oraz easyPack powołano Dyrektorów Zarządzających. Wsparcie w ramach międzynarodowego rozwoju Paczkomatów zapewni również Dyrektor Operacyjny easyPack. Z kolei za realizację krajowej i zagranicznej strategii marketingowo-reklamowej odpowiadać będą nowi Dyrektorzy Marketingu. Zarząd w składzie: Rafał Brzoska – Prezes Zarządu oraz Krzysztof Kołpa – Członek Zarządu pozostał niezmieniony.

 

- Reorganizacja struktury Grupy Integer.pl wynika w głównej mierze z rosnącego udziału na krajowym rynku pocztowo-kurierskim oraz konieczności wsparcia realizacji planów globalnej ekspansji Paczkomatów InPost. Nasze działania wymagają coraz większego zaangażowania w rozwój strategicznych relacji z inwestorami i międzynarodowymi partnerami. Tego typu zmiany są naturalnym krokiem dla każdej dynamicznie rozwijającej się grupy kapitałowej. Coraz większy zasięg działalności biznesowej, prowadzonej zarówno na polskim, jak i światowym rynku pocztowo-kurierskim, wymaga efektywnego funkcjonowania złożonej liczby firmowych departamentów. Właściwy dobór zarządzających i należyte dopasowanie struktury spółki to podstawowa cecha wyróżniająca dojrzałe przedsiębiorstwa.podkreśla Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

 

 

Stanowisko Dyrektora Zarządzającego InPost objął Sebastian Anioł. Do jego głównych zadań należeć będzie realizacja bieżącej strategii największego niezależnego operatora pocztowego w Polsce. Zakłada ona ogólnokrajową ekspansję Punktów Obsługi Klienta InPost – do końca 2013 roku ich liczba na krajowym rynku ma wynieść 2000. Obecnie do dyspozycji klientów zostało oddanych blisko 1300 placówek. Znaczący rozwój sieci w tym roku pozwoli firmie na świadczenie usług w większości miejscowości w Polsce.

 

Sebastian Anioł współpracuje z Grupą Integer.pl od kwietnia 2010 roku. Sprawując rolę Dyrektora Operacyjnego Regionu Wschód, przeprowadził między innymi skuteczną restrukturyzację licznych warszawskich oddziałów InPost. Swoje doświadczenia zdobywał wcześniej także jako Dyrektor Operacyjny Kraju – Region Południe w firmie kurierskiej Siódemka sp. z o.o. Uczestniczył tam w tworzeniu strategii rozwoju spółki oraz w szeregu projektów operacyjnych. Swoją zawodową aktywność rozpoczął w 2000 roku, zakładając firmę świadczącą usługi informatyczne dla przedsiębiorstw z branży logistycznej.

 

Jakub Ratajczak został powołany na Dyrektora Zarządzającego easyPack. Będzie sprawował nadzór nad realizacją projektu oraz koordynacją prac w działach: Ekspansji, Sprzedaży Międzynarodowej, Marketingu, a także Analiz i HR. Powstanie nowego stanowiska jest konsekwencją dynamicznego rozwoju oraz rosnącej ilości zadań związanych z projektem międzynarodowej ekspansji Paczkomatów InPost.

 

 

Jakub Ratajczak z Grupą Integer.pl współpracuje od 2009 roku. W Grupie pełnił m.in. rolę Dyrektora Kontrolingu i Analiz, Doradcy Zarządu oraz Członka Zarządu kilku kontrolowanych przez Grupę spółek. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a swoje doświadczenie zdobywał wcześniej m.in. jako Kontroler Finansowy polskiej spółki z Grupy Gefco, operatora logistycznego Grupy PSA oraz Kierownik Wydziału Analiz w Telekomunikacji Polskiej.

 

 

Mirosław Nowacki jako Dyrektor Operacyjny easyPack zajmie się z kolei strategicznym zarządzaniem działów: R&D, Produkcji, PM, IT i Serwisu. Mirosław Nowacki dołączył do Grupy Integer.pl w 2008 roku i rozpoczął swoją karierę w firmie od projektów unijnych. Pozyskał ponad 60 mln zł dofinansowania i odegrał zasadniczą rolę w powstaniu Działu Zarządzania Projektami, gdzie pełnił kolejno funkcję Project Managera, Kierownika Działu Project Manager oraz Kierownika Portfela Projektów.

 

 

Karolina Kozłowska decyzją Zarządu Grupy Integer.pl, objęła stanowisko Dyrektora Marketingu Polska. Do zakresu jej obowiązków należeć będzie koordynacja całości działań prowadzonych w ramach strategii marketingowo-reklamowej w Polsce. Karolina Kozłowska współpracuje z Integer.pl od kwietnia 2009 roku. W ciągu 4 lat pełniła w spółce między innymi funkcję specjalisty ds. marketingu. Jako Brand Manager Paczkomatów InPost, zajmowała się także wprowadzaniem marki na rynek oraz zarządzaniem brandem rewolucyjnych terminali pocztowo-paczkowych. W ostatnim okresie Karolina Kozłowska pełniła rolę Zastępcy Dyrektora Marketingu Polska.

 

 

Do Jacka Powałki, czyli nowego Dyrektora Marketingu Międzynarodowego, należeć będzie z kolei planowanie i realizacja długoterminowej strategii marketingowej projektu easyPack. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej Jacek Powałka pracował między innymi jako doradca Prezesa Zarządu France Telecom w Paryżu, gdzie zajmował się wdrażaniem strategii spółki na rynkach EMEA w zakresie telefonii stacjonarnej i mobilnej oraz dostępu do internetu. Ponadto zajmował stanowisko Dyrektora ds. utrzymania klienta i CRM w irlandzkiej firmie Meteor Mobile Communications oraz Dyrektora Strategicznego i Wiceprezesa Zarządu agencji Great Open House.

 

Profesjonalizacja struktury następuje w roku największej w historii Grupy Integer.pl ekspansji sieci Paczkomatów InPost – samoobsługowych terminali, za pomocą których możliwy jest odbiór i nadanie przesyłki 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Na arenie międzynarodowej urządzenia Grupy Integer.pl są już dostępne w 14 krajach. Aktualnie na całym świecie funkcjonuje – w ramach różnych modeli biznesowych – około 1700 Paczkomatów InPost, z czego 750 w Polsce. Do końca 2013 roku liczba urządzeń ma zdecydowanie wzrosnąć. Bieżąca strategia zakłada, że od stycznia 2014 roku użytkownicy będą mogli skorzystać z 1100 Paczkomatów InPost na terenie Polski i kolejnych 4000 maszyn w pozostałych krajach objętych ekspansją.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack