Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

InPost już od dwóch lat konkuruje z Pocztą Polską

27 Listopada 2008

InPost już od dwóch lat konkuruje z Pocztą Polską

InPost - największy niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym, należący do grupy kapitałowej Integer.pl - już od dwóch lat skutecznie konkuruje z narodowym monopolistą rynku usług pocztowych. Dzięki takim innowacyjnym rozwiązaniom jak "listy z blaszką" może systematycznie zwiększać swoje udziały rynkowe. Przez dwa lata InPost uruchomił niemal 200 Punktów Obsługi Klienta, dzięki czemu może świadczyć usługi na skalę ogólnokrajową. Firma regularnie inwestuje w rozwój nowoczesnych systemów IT, które umożliwiają Klientom m.in.: śledzenie przesyłek on-line i ubezpieczenie nadawanej korespondencji. Potwierdzeniem najwyższej jakości świadczeń są liczne nagrody przyznane spółce, a wśród nich godło TERAZ POLSKA w kategorii Najlepsze Usługi za całokształt działań prowadzonych na rynku pocztowym.

InPost Usługi Pocztowe jest wiodącym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej Integer.pl, notowanej od 2007 roku na GPW. Od listopada 2006 roku InPost świadczy usługi pocztowe w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g. Według raportu UKE podsumowującego ubiegłoroczny stan rynku usług pocztowych w Polsce - którego wartość określa się na około 7 mld złotych - firma InPost zajęła wysoką, czwartą lokatę w kategorii wolumenu przesyłek i jedenastą według wysokości przychodów. Uzyskana pozycja dowodzi, że podejmowane przez spółkę przedsięwzięcia są pozytywnie odbierane przez Klientów oraz pozwalają systematycznie ulepszać pozycję rynkową.

Ranking wiodących operatorów niepublicznych (wraz z obszarami ich działalności)


L.p.

Wg wolumenu przesyłek (nie uwzględnia druków bezadresowych)

L.p.

Wg wartości przychodów (uwzględnia druki bezadresowe)

1

UPS Polska Sp. z o.o.

1

UPS Polska Sp. z o.o.

2

DPD Sp. z o.o.

2

DPD Sp. z o.o.

3

GLS Poland Sp. z o.o.

3

TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o.

4

InPost Sp. z o.o.

4

GLS Poland Sp. z o.o.

5

Opek Sp z o.o.

5

Opek Sp. z o.o.

6

TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o.

6

DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

7

DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

7

Federal Express (Poland) Sp. z o.o.

8

Polska Grupa Pocztowa SA

8

INTEGER.pl Sp. z o.o.

9

PAF Operator Pocztowy Sp. z o.o.

9

I.D. Marketing Sp. z o.o.

10

AU "KRYZA - PROLEX ZARZYCKI" Sp. j.

10

Dystrybucja Polska Sp. z o.o.

11

PRODEH Sp. z o.o.

11

InPost Sp. z o.o.

12

Siódemka Sp. z o.o.

12

Siódemka Sp. z o.o.

13

ABC Direct Contact Sp. z o.o.

13

PZ POLAMER Sp. z o.o.

14

PS-T "AVISTRANS" Dariusz Solczak *

14

ABC Direct Contact Sp. z o.o.

15

PZ POLAMER Sp. z o.o.

15

VIVA XL (POLSKA) Sp. z o.o.

 

* operator nie przedstawił danych umożliwiających identyfikację obszarów swojej działalności

"Czujemy się bardzo usatysfakcjonowani dotychczasowymi osiągnięciami. Udało nam się zbudować zaplecze logistyczne, które pozwala nam doręczać 3,5 miliona przesyłek miesięcznie. To, co nas jednak szczególnie wyróżnia, to innowacyjne podejście do biznesu. Proponujemy naszym Klientom niestandardowe usługi, takie jak śledzenieprzesyłek on-line czy przez komórkę. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwokorespondencji nadawanej przez InPost, dlatego oferujemy m.in.: możliwość ubezpieczenia przesyłek. Najwyższą jakość obsługi gwarantują także stosowane przez nasnowoczesne technologie informatyczne czy nadajniki GPS, w które wyposażeni są kurierzy InPost" - powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl.

klienci_biznesowi5_bez_podpisu.jpgInPost chętnie wprowadza nowe udogodnienia, które mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności i jakości świadczonych usług.Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają wprowadzanie 5 nowych usług rocznie.Docelowo - w 2009 roku - spółka będzie dysponowała paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Ponadto, InPost aktywnie angażuje się w kampanie edukacyjne, informując o konieczności wymiany skrzynek pocztowych na euroskrzynki, i prospołeczne. W ramach działań charytatywnychwspółpracuje z Fundacją "Mimo Wszystko" Anny Dymnej oraz Fundacją "Akogo?" Ewy Błaszczyk.

Zgodniez założeniami firma InPost planuje wejście na rynki niszowe, na których nie działa ani narodowy monopolista, ani inni niezależni operatorzy. Wśród nowych propozycji znajdą się zatem usługi ukierunkowane na rynek e-commerce, cechujący się dużym potencjałem i perspektywą rozwoju. Dlatego spółka jeszcze na początku 2009 roku planuje wejść w ten segment rozpoczynając działalność skierowaną na doręczanie przesyłek zamówionych w sieci.

"Minione dwa lata to dla nas dopiero początek działalności. Z okazji drugich urodzin chciałbym życzyć moim współpracownikom, Klientom i sobie kolejnych tak owocnych lat. Wierzę, że z roku na rok będziemy równie intensywnie się rozwijać i poszerzać nasze portfolio. Przełomowy z pewnością okaże się 2013 rok, kiedy nastąpi pełna liberalizacja rynku pocztowego, która bez wątpienia wpłynie także na konkurencyjność w zakresie cen oraz poprawę jakości świadczonych usług, z co za tym idzie - większe korzyści dla klientów" - dodaje Rafał Brzoska.

Dwa lata działalności InPost:
Wrzesień 2008:

  • Rozwój sieci oddziałów InPost. Spółka poszerzyła zasięg działania o 19 nowych miast w 9 województwach.

Sierpień 2008:

  • Rozszerzenie oferty InPost o możliwość ubezpieczenia przesyłek.

Lipiec 2008:

  • Wdrożenie przez InPost specjalistycznego systemu informatycznego STEMPEL. Program umożliwia przygotowanie elektronicznej wersji druków pocztowych i tworzenie archiwum, w którym gromadzone są informacje dotyczące zrealizowanych wysyłek. System pozwala także na prowadzenie elektronicznej książki nadawczej, dzięki czemu eliminuje ręczne tworzenie baz danych, a tym samym znacznie usprawnia funkcjonowanie biura czy sekretariatu.

Maj 2008:

  • InPost otrzymał nominację w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2008 w kategoriiWzrost.

Kwiecień  2008:

  • InPost został nagrodzony w ogólnopolskim konkursie Medal Europejski promującym spółki, które w biznesie i zarządzaniu firmą kierują się najwyższymi standardami jakości;
  • InPost uruchomił - w ramach usprawniania komunikacji z Klientami i zwiększania dostępności do rozwiązań informatycznych wykorzystywanych przez spółkę -m.inpost.pl, czyli mobilną wersję serwisu internetowego www.inpost.pl.

Marzec 2008:

  • Podpisanie przez InPost znaczącej umowy na świadczenie usług pocztowych, której wartość szacowana jest w okresie 36 miesięcy na ok. 20 mln zł;

Grudzień 2007:

  • Wprowadzenie przez InPost rewolucyjnej na rynku pocztowym usługi śledzenia przesyłek on-line -jest to pierwsza w Polsce usługa pozwalająca kontrolować - za pośrednictwem strony www.inpost.pl - proces doręczania korespondencji. Usługa dostępna jest dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych

Wrzesień 2007:

  • Podwojenie liczby obsługiwanych miast z 73 do 153
  • Podwyższenie kapitału zakładowego spółki InPost do 6,55 mln zł. Podwyższenie to związane było z inwestycjami w rozwój spółki

Sierpień 2007:

  • Uruchomienie InPost Finanse - spółki świadczącej usługi finansowo-ubezpieczeniowe w oparciu o infrastrukturę firmy InPost Usługi Pocztowe

Czerwiec 2007:

  • Zakup skuterów dla doręczycieli -używane są do pracy listonoszy w największych miastach m.in.: Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy, Bielsku-Białej i Katowicach. Dzięki temu czas dystrybucji korespondencji uległ skróceniu i wpłynął na podniesienie jakości usług oferowanych przez InPost
  • Współpraca z Fundacją Anny Dymnej "Mimo Wszystko" i "Akogo?" Ewy Błaszczyk

Marzec 2007:

  • Uruchomienie programu ekologicznego EKOInPost. W ramach akcji lojalnościowej firma odzyskuje metalowe plomby, które podlegają recyclingowi
  • Rozszerzenie oferty w zakresie świadczenia usług związanych z produkcją i montażem Euroskrzynek. InPost - będąc alternatywą dla operatora narodowego - wziął czynny udział w ogólnokrajowej akcji wymiany skrzynek pocztowych

Luty 2007:

  • Lista miast obsługiwanych przez InPost powiększyła się o: Tychy, Mikołów i Pszczynę. Klienci InPost mogą korzystać z usług firmy w 90 miastach Polski
  • Wprowadzenie nowej usługi dla firm polegającej na kompleksowym obrocie dokumentami pomiędzy instytucjami i osobami fizycznymi. Oferta skierowana jest głównie do banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, jak również przedsiębiorców podpisujących umowy z kontrahentami w innych miastach. Dokumenty zostają przekazane nadawcy w ciągu 72 godzin.

Styczeń 2007:

  • InPost świadczy usługi na terenie 73 miast.

Listopad 2006:

  • Rozpoczęcie działalności InPost Usługi Pocztowe.

Informacje o Grupie Integer.pl:
Integer.plSA jest liderem na rynku kolportażu reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych. Firma posiada 75 oddziałów regionalnych, 15 magazynów centralnych spełniających wszelkie wymagania transportowe, 42 magazyny regionalne i 91 punktów przeładunkowych, a kurierzy Integera dostarczają przesyłki w ponad 500 miastach w Polsce. Na rzecz spółki pracuje łącznie 7300 osób. Średnio miesięcznie firma kolportuje od 65 do 75 mln sztuk ulotek i druków reklamowych. Dzięki nowoczesnej i rozbudowanej infrastrukturze - dopasowanej do prowadzonej działalności - Integer.pl gwarantuje w ciągu 48 godzin wsparcie logistyczne na transport 150 ton materiałów do każdego miejsca w Polsce.

Integer.pl współpracuje z największymi sieciami handlowymi w Polsce, takimi jak: Auchan, Elea, Leclerc, Lidl, Plus Discount czy Real.

Firma jest laureatem prestiżowej nagrody "Gazele Biznesu". Wyróżnienia otrzymują dynamicznie rozwijające się spółki krajowe, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie. Firma jest także dwukrotnym laureatem programu "Jakość Roku 2006" i "Jakość Roku 2007"  w kategorii "Usługi". Integer.pl posiada również Certyfikat Jakości ISO 9001.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.integer.pl

InPost Usługi Pocztowe jest największym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej Integer.pl, notowanej od 2007 roku na GPW. InPost świadczy usługi pocztowe na skalę ogólnokrajową od listopada 2006 roku w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g.

InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada swoje przedstawicielstwa w wielu miastach na terenie całej Polski. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2008 roku firma będzie obecna na terenie całego kraju - w 200 miastach Polski przez sieć 800 Punktów Obsługi Klienta. Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają ponadto wprowadzanie 5 nowych usług rocznie.Docelowo - w 2008 roku - spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Wśród nowych usług znajdą się także: paczka pobraniowa czyusługi ukierunkowane na e-handel.

InPost jest laureatem XVIII edycji konkursu TERAZ POLSKA. Firmę nagrodzono w kategorii Najlepsze Usługi za całokształt działań prowadzonych na rynku pocztowym..

 

www.inpost.pl, Infolinia: 0 801 400 100

InPost Finansew 51% należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl. Pozostałe udziały posiada AQMET Nowiński sp. jawna będąca współautorem koncepcji powołania spółki.

Firma oferuje usługi finansowe dla klientów indywidualnych oraz masowych. Budowa sieci odbywa się w oparciu o dotychczasowe Punkty Obsługi Klienta InPost, przejęcia istniejących punktów w małych sieciach franczyzowych oraz wykorzystanie istniejących punktów kasowych, np.: spółdzielni mieszkaniowych, wodociągów, gazowni, zakładów energetycznych, itp.

Usługi oferowane w ramach InPost Finanse to m.in.: wpłaty za rachunki (np. za media), nadawanie przekazów pieniężnych krajowych i zagranicznych, sprzedaż produktów niematerialnych oraz sprzedaż prostych produktów pośrednictwa finansowego: ubezpieczenie, pożyczka, karta kredytowa, itp.

Ponadto, spółka świadczy usługi outsorcingowe skierowane do banków oraz instytucji finansowych. W ramach specjalnej oferty InPost Finanse proponuje także klientom indywidualnym sprzedaż produktów bankowych i pożyczkowych  za pośrednictwem listonoszy spółki InPost.

Docelowo, dzięki połączeniu zakresu usług pocztowych i pośrednictwa finansowego,klient indywidualny będzie miał możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp. również w miejscu zamieszkania korzystając z usług listonosza.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronachwww.infinanse.pl

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack