Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

InPost promuje wymianę skrzynek pocztowych

15 Lipca 2009

InPost promuje wymianę skrzynek pocztowych

InPost - największy niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym, należący do grupy kapitałowej Integer.pl - informuje, że brak euroskrzynek ogranicza prawo obywateli do swobodnego korzystania z usług niezależnych operatorów pocztowych. Mimo, że termin ich montażu upłynął 24 sierpnia 2008 roku, to według szacunków InPost aktualnie na wymianę czeka jeszcze około 21% skrzynek w kraju. Nieprzestrzeganie zapisów Prawa pocztowego jest jednym z największychutrudnień w doręczaniu korespondencji przez prywatne firmy pocztowe.

Obowiązek demontażu starych skrzynek pocztowych regulują przepisy Prawa Pocztowego. Zgodnie z Ustawą z dnia 12 czerwca 2003 roku właściciele, współwłaściciele oraz zarządcy nieruchomościzobligowani do wymiany dotychczasowych skrzynek. Statystki dotyczące stosowania się do zapisów prawnych są alarmujące. Znaczna część spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych nie wymieniła jeszcze starych skrzynek oddawczych.

Aktywny udział InPost w kampanii promującej wymianę starych skrzynek pocztowych podyktowany jest stale rosnącą liczbą przesyłek nadawanych za pośrednictwem firmy. W pierwszym półroczu 2009 rokuInPost doręczył ponad 26 mln przesyłek wobec 9,6 mlnw analogicznym okresie 2008 roku, co oznacza wzrost o 172%.


"Nałożenie na administratorów i zarządców nieruchomości obowiązku montażu euroskrzynek to pierwszy krok w kierunku liberalizacji rynku usług pocztowych. Dzięki takim przepisom niezależni operatorzy, tacy jak InPost, mogą sprawniej i efektywniej doręczać korespondencję. Niedostosowanie się zarządców do obowiązujących przepisów prawa powoduje, że InPost traci miesięcznie około 30 tys. zł w przypadku spółdzielni mieszkaniowej, w której na wymianę czeka 15 tys. skrytek pocztowych" - mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Stare skrzynki pocztowe stanowią własność Poczty Polskiej lub w nielicznych przypadkach administratorów budynku, co sprzyja działaniom monopolistycznym i ogranicza prawo obywateli do korzystania z usług innych firm pocztowych. InPost - jako alternatywa dla operatora narodowego - dąży do przyspieszenia i usprawnienia montażu nowych skrzynek, uczestnicząc w ogólnokrajowej akcji ich wymiany. Spółka świadczy kompleksowe usługi pocztowe, w ramach których oferuje spółdzielniom i wspólnotom mieszkaniowym oraz osobom prywatnym usługę obejmującą sprzedaż oraz montaż euroskrzynek. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.inpost.pl/euroskrzynki.

"Nasza firmaskierowała już pozwy do sądu zautrudnianie świadczenia usług zgodnie z uprawnieniami operatorów do prowadzenia działalności pocztowej. W efekcie, w lipcu 2009 roku otrzymaliśmy pierwszy wyrok, w którym pozwana spółdzielnia przyznała się do łamania prawa, a sąd potwierdził słuszność stanowiska InPost. Niestety, przepisy nie określają precyzyjnie rodzajukar dla zarządców nieruchomości za niedokonanie wymiany skrzynki starego typu. Brak jasno zdefiniowanych sankcji powoduje, że firmy pocztowe muszą samodzielnie dochodzić swoich praw. Jesteśmy jednak przekonani, że wkrótce zapadną kolejne - korzystne dla niezależnych operatorów - werdykty w sprawie wymiany skrzynek" - dodaje Brzoska.

InPost zobowiązany jest do dostarczania listów bezpośrednio do adresatów, dlatego euroskrzynki niewątpliwie przyczynią się do zwiększenia efektywności i obniżenia kosztów działań operatora. Dzięki nim alternatywne firmy pocztowemogą konkurować z Pocztą Polską doręczając przesyłki pod wskazany adres w każdej chwili, bez względu na obecność adresata w domu. Ponadto, nowe skrzynki gwarantują prywatność korespondencji, gdyż klucz do nich posiada tylko właściciel.

Informacje o Grupie Integer.pl:
Integer.plSA jest liderem na rynku kolportażu reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych. Firma posiada 75 oddziałów regionalnych, 15 magazynów centralnych spełniających wszelkie wymagania transportowe, 42 magazyny regionalne i 91 punktów przeładunkowych, a kurierzy Integera dostarczają przesyłki w ponad 500 miastach w Polsce. Na rzecz spółki pracuje łącznie 7300 osób. Średnio miesięcznie firma kolportuje od 65 do 75 mln sztuk ulotek i druków reklamowych. Dzięki nowoczesnej i rozbudowanej infrastrukturze - dopasowanej do prowadzonej działalności - Integer.pl gwarantuje w ciągu 48 godzin wsparcie logistyczne na transport 150 ton materiałów do każdego miejsca w Polsce.

Integer.pl współpracuje z największymi sieciami handlowymi w Polsce, takimi jak: Auchan, Elea, Leclerc, Lidl, Plus Discount czy Real.

Firma jest laureatem prestiżowej nagrody "Gazele Biznesu". Wyróżnienia otrzymują dynamicznie rozwijające się spółki krajowe, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie. Firma jest także dwukrotnym laureatem programu "Jakość Roku 2006" i "Jakość Roku 2007"  w kategorii "Usługi". Integer.pl posiada również Certyfikat Jakości ISO 9001.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronach www.integer.pl

InPost Usługi Pocztowe jest największym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej Integer.pl, notowanej od 2007 roku na GPW. InPost świadczy usługi pocztowe na skalę ogólnokrajową od listopada 2006 roku w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g.

InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada swoje przedstawicielstwa w wielu miastach na terenie całej Polski. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2008 roku firma będzie obecna na terenie całego kraju - w 200 miastach Polski przez sieć 800 Punktów Obsługi Klienta. Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają ponadto wprowadzanie 5 nowych usług rocznie.Docelowo - w 2008 roku - spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Wśród nowych usług znajdą się także: paczka pobraniowa czyusługi ukierunkowane na e-handel.

InPost jest laureatem XVIII edycji konkursu TERAZ POLSKA. Firmę nagrodzono w kategorii Najlepsze Usługi za całokształt działań prowadzonych na rynku pocztowym..

 

www.inpost.pl, Infolinia: 0 801 400 100

InPost Finansew 50,2% należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl. Pozostałe udziały posiada AQMET Nowiński sp. jawna.

Firma oferuje usługi finansowe dla klientów indywidualnych oraz masowych. Budowa sieci odbywa się w oparciu o dotychczasowe Punkty Obsługi Klienta InPost, przejęcia istniejących punktów w małych sieciach franczyzowych oraz wykorzystanie istniejących punktów kasowych, np.: spółdzielni mieszkaniowych, wodociągów, gazowni, zakładów energetycznych, itp.

Usługi oferowane w ramach InPost Finanse to m.in.: wpłaty za rachunki (np. za media), nadawanie przekazów pieniężnych krajowych i zagranicznych, sprzedaż produktów niematerialnych oraz sprzedaż prostych produktów pośrednictwa finansowego: ubezpieczenie, pożyczka, karta kredytowa, itp.

Ponadto, spółka świadczy usługi outsorcingowe skierowane do banków oraz instytucji finansowych. W ramach specjalnej oferty InPost Finanse proponuje także klientom indywidualnym sprzedaż produktów bankowych i pożyczkowych za pośrednictwem listonoszy spółki InPost.

Docelowo, dzięki połączeniu zakresu usług pocztowych i pośrednictwa finansowego,klient indywidualny będzie miał możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp. również w miejscu zamieszkania korzystając z usług listonosza.

Więcej informacji o firmach znajdą Państwo na stronachwww.infinanse.pl

Paczkomaty 24/7 to rewolucyjne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające nadanie przesyłki przy znajomości wyłącznie adresu e-mail odbiorcy. Najnowszausługa InPost umożliwia odbiór paczki w wybranym miejscu i o dowolnej godzinie przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Ponadto, jest  to atrakcyjne rozwiązanie dla wszystkich osób oczekujących na optymalizację procesu świadczenia usług kurierskich. Dzięki wprowadzeniu nowego projektu InPost, większość występujących obecnie wad tradycyjnych usług kurierskich zostanie wyeliminowana, a użytkownicy sieci zyskają profesjonalną i bezpieczną usługę będącą olbrzymim ułatwieniem w ich codziennych e-zakupach.

Wprowadzenie usługi Paczkomaty 24/7 na rynek wspiera Projekt 01. Jego celem jest skupienie e-społeczności wokół innowacyjnej usługi. Projekt 01 tworzą aktywni internauci, którzy kupując lub sprzedając on-line wspólnie kreują nową erę e-zakupów. W akcji udział weźmie 10.000 osób, które wyślą swoje zgłoszenie i pomyślnie przejdą weryfikację. Dzięki temu jako pierwsi będą mogli poznać najnowocześniejszą usługę wysyłkową w Europie.

Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronachwww.projekt01.pl

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack