Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Paczkomaty® InPost – współpraca z PKP S.A.

04 Listopada 2015

Nawet 200 nowych lokalizacji możliwych na dworcach kolejowych

Paczkomaty® InPost[1] – w ramach współpracy z PKP S.A. – zostaną zainstalowane nawet w 200 nowych lokalizacjach przy dworcach i stacjach kolejowych. Terminale są już dostępne na 10 dworcach, w tym: Warszawa Centralna, Warszawa Wileńska, Poznań Główny, Katowice czy Rzeszów Główny. Dzięki współpracy z PKP S.A. sieć Paczkomatów® InPost rozwija się w dogodnych lokalizacjach z uwzględnieniem infrastruktury transportowej. Do końca 2015 roku łączna liczba Paczkomatów® InPost w Polsce sięgnie 1800 terminali.

Nowy Paczkomat® InPost działa też na terenie Innowacyjnych Dworców Systemowych w Mławie, Nasielsku i Strzelcach Krajeńskich Wschód wybudowanych w ramach pilotażowego projektu PKP S.A. Nowoczesne dworce są bardziej funkcjonalne i tańsze w utrzymaniu, a dzięki zaoferowaniu dodatkowych usług – takich jak Paczkomat® InPost – służą nie tylko pasażerom, ale wszystkim mieszkańcom.

„Obecność paczkomatów w wybranych obiektach należących do PKP S.A. potwierdza, że dostęp donajpotrzebniejszych usług zapewniony jest również na dworcach kolejowych. Podróżni mogą znaleźć tam także kawiarnie, sklepy spożywcze czy apteki”– mówi Marta Zabłocka, dyrektor Departamentu Komercjalizacji w PKP S.A.

„Strategia lokalizacyjna Paczkomatów® InPost obejmuje partnerstwa zarówno z firmami zarządzającymi infrastrukturą transportową, jak też z sieciami detalicznymi czy paliwowymi. Dworce kolejowe, supermarkety czy stacje benzynowe to doskonałe miejsce na wygodną usługę paczkomatową funkcjonującą w trybie 24/7. Potwierdza to popularność naszego rozwiązania w Londynie, gdzie Paczkomaty® InPost są dostępne przy stacjach londyńskiego metra czy Victoria Station” – mówi Ireneusz Kazimierczyk, CEO InPost Paczkomaty (spółki z Grupy Integer.pl).

Sieć automatycznych punktów click&collect do nadawania i odbierania przesyłek pod marką InPost jest rozwijana w najlepszych lokalizacjach w Polsce i na rynkach zagranicznych. We Włoszech Paczkomaty® InPost są zainstalowane na stacjach benzynowych sieci TotalErg oraz Repsol. Z kolei w Wielkiej Brytanii podpisano umowę z TfL – londyńskim zarządcą transportu miejskiego – na mocy której maszyny stanęły przy stacjach metra oraz dworcach (Victoria Station). Partnerstwa sfinalizowano także z sieciami spożywczymi i detalistami: Tesco w Polsce, Morrisons w Wielkiej Brytanii, Carrefour we Włoszech czy Mercialys we Francji.

„Paczkomaty® InPost w wygodnych punktach to odpowiedź na oczekiwania e-konsumentów, którzy niejednokrotnie zwracają się do nas z prośbami o ulokowanie terminali w pobliżu swojego miejsca zamieszkania czy pracy. Warto jednak podkreślić, że uruchomienie naszych maszyn wpływa na wzrost obrotów punktu handlowego czy stacji benzynowej nawet o 8%. To jedna z kluczowych przesłanek dla naszych partnerów, którzy szukają nowych możliwości dotarcia do klientów” – dodał Rossen Hadjiev, członek zarządu Grupy Integer.pl, współwłaściciela easyPack i sieci Paczkomatów® InPost w Polsce oraz na świecie.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Akademię Morską w Szczecinie, nawet 64% użytkowników zrezygnowałaby z zakupu w sklepie internetowym, jeśli nie oferowałby on usługi dostawy zamówionego produktu do Paczkomatów® InPost.[2]Badania wykazały również, że dostawa do innowacyjnych terminali jest konkurencyjna w stosunku do usług Poczty Polskiej – aż 88% respondentów uznało, że Paczkomaty® InPost są lepsze, a 75% badanych ocenia je lepiej i dużo lepiej niż tradycyjne usługi kurierskie.

Ponadto 93% użytkowników Paczkomatów® InPost nie nadkłada drogi lub pokonuje maksymalnie 5 km w celu odebrania przesyłki z terminala, a 79% osób wskazuje na bliską odległość Paczkomatu® InPost od miejsca zamieszkania, jako najważniejsze kryterium przy wyborze jego lokalizacji. Już 61% respondentów korzysta z urządzeń po drodze do pracy, szkoły, lub przy okazji robienia zakupów. Dane wyraźnie wskazują na ekologiczne postawy e-kupujących, co wraz z efektywną logistyką InPost sprzyja zrównoważonemu rozwojowi miast.

Więcej informacji na: www.paczkomaty.pl, www.inpost24.com oraz www.integer.pl.

[1] Sieć Paczkomatów® pod marką InPost należy do spółki easyPack z Grupy Integer.pl. Paczkomaty® InPost w Polsce są obsługiwane logistycznie przez InPost S.A. – spółkę z Grupy Integer.pl, notowaną na GPW w Warszawie od października 2015 roku.

[2] Badania zostały przeprowadzone w dniach 12-26 lutego 2015 r. za pomocą internetowej ankiety, w ramach polsko-norweskiego projektu GRASS (Green and Sustainable Transport Systems in Cities). Za projekt odpowiedzialna była Akademia Morska w Szczecinie. Na ankiety odpowiedziało łącznie 2933 osoby, w tym 45% kobiet i 55% mężczyzn. Największą grupę respondentów stanowiły osoby w wieku 25-34 lata, mieszczące się w kryterium ludzi młodych oraz aktywnych zawodowo. Badanie kierowane było do mieszkańców wszystkich województw, jednak najliczniejszą grupę stanowiły osoby z województwa mazowieckiego.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack