Kontakt

Kontakt

INTEGER.pl SA
ul. Wielicka 28,
30-552 Kraków

tel. 12 619 98 00,
fax 12 619 98 01

Słoneczna odpowiedzialność biznesu - letnia odsłona CSR by InPost

21 Sierpnia 2012

Informacja prasowa
                                                                                                                                                                                                                                                   Kraków, 20 sierpnia 2012

 

‘Słoneczna’ odpowiedzialność biznesu – letnia odsłona CSR by InPost

 

Paczkomaty® InPost wspierają rowerową Masę Krytyczną

 

Setki rowerów, migoczące w słońcu odblaski i uśmiechnięte twarze uczestników krakowskiej Masy Krytycznej – tak InPost rozpoczął letni sezon bezpiecznej i ekologicznej ‘jazdy’. Żółte opaski odblaskowe z hasłem „That's the way i like it…”, żółte rowery InPost i gadżety zwiększające bezpieczeństwo na drodze na stałe wpiszą się w „rowerowe manifestacje” pod banderą InPost. To jednak nie wszystko!

 

Niecodzienny widok listonosza na żółtym miejskim rowerze to nie przejaw odurzenia promieniami słońca i letnim upałem! Rowerowe szaleństwo w pełni ogarnęło firmę InPost, zatem widok ‘niezmotoryzowanego’ doręczyciela – przemierzającego krakowskie ulice i osiedla - nie powinien dziwić. Pracownicy biura nie pozostają w tyle i dzielnie przemierzają trasę do pracy i domu na jednośladach. Z ich inicjatywy na samochodowych parkingach - pod budynkami firmy na terenie całego kraju – stanęły stojaki rowerowe, a ten zbawienny dla zdrowia pojazd stał się znakiem rozpoznawczym firmy InPost, popularyzującej ekologiczną jazdę i bezpieczeństwo na drogach.

 

 

Moda na jednoślady to trend wyjątkowo godny promowania. W Polsce trudno mówić o tradycjach ‘rowerowych’, ale mamy nadzieję, że niebawem uda nam się to zmienić. Większość z aut, które mijamy na miejskich drogach przewozi tylko jedną osobę. Każdy taki kierowca - przesiadając się na rower - nie tylko poprawi swoją kondycję, ale przyczyni się do zmniejszenia korków i emisji spalin. To cel, o który z pewnością warto walczyć! Mamy nadzieję, że w krótkim czasie znajdziemy wiernych naśladowców, którzy wzorem pracowników InPost przesiądą się na ekologiczne jednoślady. To właśnie dla nich InPost przygotował szereg atrakcyjnych gadżetów, zwiększających widoczność i tym samym bezpieczeństwo na drodze” – podkreśla Karolina Kozłowska z firmy InPost.

 

Kolejnym krokiem firmy InPost – wspierającej na stałe ‘rowerową Masę Krytyczną’ - będzie społeczna inicjatywa, propagująca tworzenie ścieżek rowerowych oraz bezpiecznych miejsc do parkowania jednośladów.

 

‘Rowerowa Masa Krytyczna’ to nie pierwsza akcja prospołeczna firmy InPost, która od dawna angażuje się w kampanie proekologiczne, skierowane nie tylko do mieszkańców miast, ale też świata biznesu. Krakowski operator konsekwentnie wprowadza również usługi bazujące na rozwiązaniach chroniących środowisko naturalne. Oferowana przez InPost ‘poczta hybrydowa’ nie tylko skraca czas oczekiwania na przesyłki urzędowe, ale ogranicza jednocześnie transport samochodowy, minimalizując tym samym emisję spalin. Korespondencja w wersji elektronicznej błyskawicznie trafia do drukarni zlokalizowanych w pobliżu miejsca dostarczenia listu. Wydruk i doręczenie odbywa się zatem na niewielkim obszarze, co pozwala na pominięcie dodatkowych etapów transportu, co bez wątpienia zmniejsza nie tylko koszty całej operacji, ale też ilość wyemitowanych spalin i ruch na drogach. To jednak nie wszystko!

 

Przejawem dbałości InPost o środowisko naturalne była również szeroko zakrojona akcja „PioSęki, czyli drzewa przebojów”. Dzięki wspólnej inicjatywie – pod patronatem InPost, Inforsys, radiowej Trójki i firmy Amicado Paczkomatów trafiło nieodpłatnie ponad 50 tysięcy sadzonek drzew. Ideą ogólnopolskiej kampanii było posadzenie ich w niezagospodarowanych przestrzeniach miejskich.

 

Większość podejmowanych przez InPost akcji realizowanych jest z inicjatywy samych pracowników największego w Polsce, niezależnego operatora pocztowego. Spektakularny sukces podejmowanych przez nich działań wynika z aktywnego uczestnictwa w życiu miasta i trafnemu diagnozowaniu potrzeb i problemów jego mieszkańców.

 

Film z udziałem InPost w krakowskiej akcji ‘Rowerowa Masa Krytyczna’ można obejrzeć na kanale Youtube. Z kolei relacja z kampanii „PioSęki, czyli drzewa przebojów” dostępna jest pod linkiem: www.polskieradio.pl/124.

Nasze marki

  • InpostInpost
  • Inpost PaczkomatyInpost Paczkomaty
  • Inpost FinanseInpost Finanse
  • easypackeasypack